Als verjaardskado wil ik in oktober mijn vriend mee nemen op vakantie naar een van de Canarisch Eilanden.
Nu ken ik alleen de eilanden niet zo goed dus misschien dat iemand hier tips heeft over welke ik het beste kan kiezen en waar dan precies op het eiland.
Ik wil eigenlijk gewoon zon zee strand en rust. Ik wil graag op loopafstand van het strand zitten (maar ook wel in de buurt van wat winkeltjes, maar geen disco’s etc. etc.) en geen kiezel strand wel een zandstrand.
Over de andere eilanden kan ik je helaas niets vertellen, maar wel over Gran Canaria.
Wij zijn hier 3 x geweest, waarvan 2 x in Playa de Ingles. Daar vind je alles wat jij zoal wil. Je kunt je accomodatie kiezen zowel aan, als bij het strand. Winkelcentra’s vind je door de hele stad. Het heeft niet specifiek een winkelstraat, maar overal winkelcentra’s. Overal zijn barretjes en restaurants van duur tot heel goedkoop. ( Chinees buffet à € 7 p.p.) Ik persoonlijk vond het een leuke, levendige stad. Voor elk wat wils!
Zoek je wat meer rust, dan kan ik je Maspalomas aanraden.
Het eiland heeft veel bezienswaardigheden. De moeite ook waard is een bezoekje te brengen aan de hoofdstad Las Palmas. Daar zijn de wat meer duurdere winkels.
Ook leuk vonden wij het bezoek aan het Palmitospark. Kun je zo met het openbaar vervoer naar toe vanuit Playa de Ingles. Mooi dieren/vogelpark met ook een vlindertuin en nog veel meer.
Ook kun je een bezoek brengen aan hoger gelegen bananenplantage’s.
Rondom Playa des Ingles, liggen ook veel pittoreske dorpjes die zeker ook het bezichtigen waard zijn en veelal met het openbaar vervoer te bereiken. Dus lekker goedkoop!
De temparaturen zijn over het algemeen zeer gunstig. Wij waren er in December j.l. nog en hadden toch een gemiddelde van 25 graden en lekker zonnig.