Ik zie hier allemaal advertenties met werk gezocht maar bijna geen advertentie met werk aangeboden. Ook de reacties op de advertenties zijn laag. Toch wil ik graag aangeven dat ook ik een baan in Spanje zoek en dan met name op de canarische eilanden. Ik denk dat het misschien toch beter is om gewoon terplekke te zoeken want op internet kan ik niks vinden.
Als iemand toch een tip heeft, hoor ik het graag! Het soort werk maakt mij niet veel uit.
Ik ga eind september naar playa de ingles en ga ook op werk uit,er is echt zat werk te krijgen daar als je maar brutaal bent en niet bij de eerste de beste toko aan het werk gaan,gewoon lekker relaxed om je heen gaan kijken en een soort top 3 voor jezelf gaan maken waar je wilt gaan werken,en niet bij je eerste gesprek op je knieen gaan van ik wil zoooooo graag,niet doen gewoon kijken welke tent je het meest ligt,want dan maak je pas echt een leuke tijd mee.
wens je veel succes en wie weet kom ik je nog tegen daar,
Leuk dat je gereageerd hebt. Ik denk dat ik ook maar op de bonnefooi naar de canarische eilanden ga. Het liefst ga ik ook naar Gran Canaria, Playa del Ingles. Denk je dat er in de winterperiode ook gewoon werk te vinden is? En hoe regel jij dat dan met woonruimte?
Ik weet dat er ook in de wintermaanden zat werk te krijgen is,wat wil je gaan doen?Meestal regelt de werkgever onderdak voor je,geen luxe maar daar slaap je alleen maar,dus dat is bij elke werkgever verschillend,ik spreek uit ervaring,heb in spanje oostenrijk en mallorca gezeten,soms houden ze ook iets van je loon in voor de huur maar dat is niet zoveel,is het je eerste keer trouwens dat je in het diepe springt?meis, gewoon doen en de rest gaat allemaal vanzelf,gaaaaaaaan!!!
Trouwens net mn reis geboekt naar playa del ingles,goede aanbieding,kijk ff op neckerman.nl en kijk bij aanbiedingen ik vlieg op 28 september,11 dagen voor 357 eurootjes,geen geld toch,succes maureen
B)
Ik heb even jullie mailtjes gevolgd. Het lijkt mij ook leuk om van de winter op de Canarisch eilanden te werken. Ik heb al eerder op Mallorca gewerkt via een nederlandse organisatie. Ik wou nu ook gewoon een weekje boeken en dan kijken of ik iets tegen kom.
Vraagje nog even aan jouw Jerick, hoe liggen de salarissen daar?
Ik zoek werk als aerobic/ danslerares en dacht daarbij aan een sportschool daar (in een hotel bijvoorbeeld). Of excursies begeleiden. Ik heb zowel diploma’s als ervaring maar heb geen idee hoe het daar werkt.
En welk eiland biedt de meeste mogelijkheden?
Ik heb er in iedergeval zin in. Ik ga in november eerst nog naar Sevilla 2 maanden om de taal wat beter te leren maar daar is in de winter niet zo veel werk. Dus ik dacht … de Canarische eilanden zijn ook in de buurt!!
Het is inderdaad de eerste keer voor mij. Ik ben wel jaren aan het plannen om naar het buitenland te gaan maar het is er nooit van gekomen. Nu heb ik genoeg van dat plannen en ga gewoon. Misschien kom ik je wel tegen daar!!
hola, ik zit zelf alweer een tijdje op tenerife, en het is niet zo moeilijk om aan een baantje te zoeken, als je niet te kieskeurig bent!! werk als propper, serveerster enz. kan je altijd wel vinden. en soms vragen ze om je NIE, das je spaanse sofi nummer, daar kom je heel makkelijk aan, via het politiebureau schrijf je je in, en binnen een week heb je je NIE, als je maar een europees paspoort of ID kaart hebt.
kijk voor vacatures bijv. op www.elbaul.es (spaanse site) of www.oasis.fm (site van engelse radiozender op de canariche eilanden, hebben ook vaak vacatures)
suerte!
Hola, net als de meeste hier ben ook ik opzoek naar een baan voor een paar maandjes in gran canaria, het is voor mij de eerste keer dat ik ga werken in het buitenland, dus ik hoop via deze forum meer informatie in te winnen over hoe ik het moet gaan aanpakken, en misschien zijn er mensen die hun ervaringen willen vertellen.
Bedankt voor je reactie. Ik wist dus niet dat je je Nie kunt aanvragen bij het politiebureau. Hoe lang zit jij al op Tenerife? Moet je je daar ook inschrijven bij een gemeente, zoals dat hier ook gaat? Als ik vertrek geef ik namelijk mijn woonruimte hier op en moet ik me dus ook uitschrijven.
Ik ga 26 november. Dat duurt wel nog ff, maar dat kwam beter uit. Ik ga voor 8 dagen en in die week ga ik dus op zoek naar een baan. Zodra ik iets gevonden heb, ga ik terug naar Nederland om alles te regelen en dan weer terug. Jij gaat eind september al he? Hoef je niet meer terug naar Nederland om dingen te regelen?
www.oasis.es Engels radiostation met vacaturesite,
volgens mij heb ik die niet van jullie gekregen.
Maarre hier staan advertenties op (engels).
Ik heb ook nog ergens een spaanse site, ben ik even kwijt.
Interesse? Dan zoek ik hem op.
leuk dat jullie gaan,
ik ga toch maar eerst naar Granada
weten jullie daar iets van??
Helaas weet ik niks over Granada. Over werken en wonen in het buitenland heb ik ook maar beperkte info. Op 26 november vertrek ik voor 8 dagen naar Gran Canaria, Playa del Ingles. In die week ga ik alles uitzoeken. Als ik in die week een baan vind, kom ik alleen terug om hier alles te regelen.
Ik heb gekeken op de website die jij noemde. Volgens mij zijn dat banen op Tenerife. Daar zou ik overigens ook wel een tijdje willen wonen. Ben al op vakantie geweest in Tenerife en Gran Canaria, heb het daar ontzettend naar m’n zin gehad.
Ja de site van het radio station is inderdaad van Tenerife, ik kan al die eilanden niet uit elkaar houden joh.
Ik vertrek 2 november naar Granada om een maand een talencurus te doen. Daarna zou ik wel graag in een tijdje in spanje willen werken om de taal wat beter te leren. Zullen we emailadressen uitwisselen, wie weet kunnen we nog wat info wisselen?
Ik heb deze zomer op Kos gewerkt voor Cosmo-entertainment. Ik werkte hier in de kids entertainment. Deze winter ga ik ook weer voor cosmo entertainment werken. Dit is in Mallorca en op de canariese eilanden in de wintertijd. De site van cosmo is nog niet bijgewerkt om te vragen naar mensen voor de winter, maar als je in de entertainment wil werken zal ik als ik jou was je gewoon aanmelden. Veel succes!!!