Werken op een van de Canarische Eilanden

Hallo allemaal,

In september ga ik voor 3 maand naar Salamanca om daar de Spaanse taal meester te worden, daarnaar wil ik doorvliegen naar de Canarische eilanden om daar te gaan werken. Is er misschien iemand die daar ervaring mee heeft? Is het vanuit nederland te regelen? kan ik daar op de bonne voi heengaan met succes? Laat hem me weten…

Hoi Supergeert,

Ik ben van februari tot begin mei op de Canarische Eilanden geweest. Ik werkte in de animatie als kinderentertainer. Via mijn spaanse bedrijf kreeg ik kost en inwoning in de hotels. Met animatie verdien je niet super veel helaas, maar het is wel een leuke ervaring! Je bent vooral veel aan het reizen. Ik ben begonnen op Fuerteventura, daar heb ik 1 week gewerkt, hierna ben ik doorgereisd naar Tenerife. Waar ik eerst 1 maand in het noorden heb gewerkt, en daarna 1, 5 maand in het zuiden. Ik heb dit baantje via Esta Bien gevonden, een Nederlands uitzendbureau die je op dit soort banen zet. Het nadeel van dit soort baantjes is wel dat je niet heel veel spaans spreekt, omdat de gasten vooral engels, duits en nederlands zijn. Het spaans dat je spreekt spreek je met het personeel. In ieder geval, in de horeca is ook hartstikke veel werk te vinden. Zeker in het zuiden van Tenerife, waar de restaurants praktisch aan elkaar vast zitten, is plenty of work! Zeker als je spaans spreekt kan je hier zo aan de bak. Dit hoef je vanuit Nederland niet te regelen. Je stelt gewoon een CV in het spaans op, en deelt die uit bij verscheidene barretjes en restaurants. Dan kan je én je spaans oefenen, én je verdient vrij veel (meestal rond de 1200 euro exclusief fooi), én je werkt op een toplocatie, én ook je andere talen komen ruim aan bod. Trouwens, als je het wat lijkt om in de horeca te werken, kan je op Mallorca ook prima terecht! Hartstikke veel banen en goedkoop wonen (ik had zelf een kamer van 135 euro per maand, aan het strand…). Hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb.
Groetjes mariska