Wonen en werken Canarische eilanden

Hola!
Ik ben een meid van 24 en woon in nederland.
Ik werk in een salon als kapster en heb een huurhuis die ik deel met mijn 2 lieve katten.
de laaste 3 jaar spookt het zo aventoe in mijn hoofd dat ik een nieuwe uitdaging zoek en het wonen en werken in het buitenland wel wil ervaren.
zelf denk ik aan een jaar in het buitenland en mijn voorkeur gaat uit naar de canarische eilanden.
Het moeilijke aan de deze beslissing is dat ik dingen op moet geven en dat als ik het niet doe er een kans bestaat dat ik er later erg veel spijt van ga kijgen.
Ik snap dat dit niet een beslissing is die je zomaar kan maken en daarom ben ik opzoek naar alle informatie die ik nodig heb en alle tips en ervaringen van anderen.

ik heb zoveel vagen:
-Hoe begin je zoiets?
-Is het moeilijk woning/werk te vinden? zijn daar sites voor? (hoeft niet in het kappersvak,kan ook iets anders zijn)
-Is het erg dat ik de spaanse taal niet beheers? (engels is mondeling wel erg goed)
-Is het mogelijk mijn katten mee te nemen?
-ik huur via een woningbouw vereniging wat zijn hier de mogelijkheden?

Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips van anderen die de sprong wel gewaagd hebben.
En zijn er sites waar je mensen kunt vinden die misschien de sprong samen willen wagen,is nogal eng alleen of adviseren mensen mij het toch alleen te doen?
alvast Super bedankt Grx