Ik ga met mijn vriendin van 20 september tot 20 oktober Indonesië bezoeken. Onze reisroute zou zijn 9 dagen Java ( Jakarta-Yogjakarta-Kalibaru) - 13 dagen Bali (Ubud + ?) - 8 dagen Lombok (Gili eilanden). Dit zijn ruwe schattingen op gebied van verblijfsduur.
Ons budget zou maximum 40 euro per dag zijn. Goedkoper mag altijd
Zouden jullie ergens langer/minder lang verblijven?
Interessante activiteiten voor koppel van 28 jaar voor zowel beach, cultuur en natuur?
Bepaalde dingen die we zeker moeten meenemen voor Indonesië?
In welke volgorde knn we Java-Bali-Lombok best doen?
Steden/dorpen die we beter niet of net wel moeten bezoeken?
Alvast bedankt voor jullie reacties en opmerkingen!
Heb je de andere draadjes over dit onderwerp al gelezen? Op m’n website staan ook tips.
Java is heel groot, de reis van Yogya naar de Bromo duurt bv al meer dan 10 uur, en Kalibaru is een stuk verder. Wil je privé vervoer regelen of met een tour gaan? De meeste tours stoppen eerst in Probolinggo, en gaan dan naar Kawah Ijen (dus niet Kalibaru, wel de omgeving). Zo’n tour kost ongeveer 600.000 rp incl overnachting. Je reist dan in 3 dagen van Yogya naar Bali. Reken op HEEL weinig slaap die dagen, tenzij je in de bus lekker slaapt (maar de weg is echt slecht).
Gezien de tijd die je hebt kun je misschien beter gelijk naar Yogya gaan.
Een budget voor 40 euro voor 2 personen per dag op deze route is niet erg ruim. De tours in oost Java zijn vrij prijzig, en de boot van Bali naar de Gili’s is ongeveer 600.000 rp one way. Er is overigens een optie om zelf naar Padangbai te reizen en de goedkopere ferrie te nemen. Je vaart dan naar Lembar, en vandaar kan je met een bemo en boot naar de Gili’s. Een hele lange zit!
Ons budget zou gemiddeld 4O euro per persoon zijn, en niet voor ons 2 samen. Dus mss is het dan beter doenbaar?
Wat is jouw site? Ik doe niets anders dan online rondneuzen, dus zou deze graag eens zien.
We wilden al ons vervoer daar zelf regelen, met dan 2 centrale plaatsen aan te doen. Mss zijn Yogjakarta en Badung dan een beter idee? Deze plaatsen komen toch bij de meeste mensen id planning voor.
Voor 80 euro met z’n tweetjes kun je in Indonesië makkelijk rondkomen, zelfs als je af en toe wilt duiken. Je moet voor jezelf even goed bedenken wat je graag zou willen zien, en waar je dan wilt blijven. In Badung gaan zitten omdat veel anderen het doen (en dat zijn met name de groepsreizen!) is misschien niet de beste beweegreden Soms is het nu eenmaal handiger om wat vaker te verhuizen, omdat je dat veel tijdswinst op kan leveren.
Ik heb ondertussen enkele stukjes gelezen van je site en ik moet zeggen dat het zeer interessant is. Je bent nu toegevoegd aan mijn bladwijzers, zodat ik op reis altijd je goede raad dicht bij de hand heb. Waarvoor dank!