Leuke tips voor backpacken in China?!

Hey!

Ik wil deze zomer samen met een vriendin ongeveer 3 weken gaan backpacken in China…
We willen een beetje een mix van strand en leuke backpack feestjes enz, maar ook wel kleine dorpjes zonder toeristen bezoeken…
Hebben jullie tips waar we absoluut naar toe moeten en waar we toch wel andere backpackers leren kennen??

Groetjes Caroline

Hi Caroline,

Ik ben vorig jaar in de zomer 3 weken in China geweest.
Echt een prachtig land! Alleen super druk want de chinezen zelf hadden op vakantie! Hoop dat jij dat niet hebt!

Als je naar Beijing gaat en naar de muur wil zou ik die bezoeken bij Huánghuā. Helaas is het hier niet gerestaureerd maar je komt er geen mens tegen! Heb daar 3 uur over de muur gewandeld en alleen 5 chinezen tegen gekomen, heel relax. Dit is op sommige plekken wel anders.

Het teracottaleger in Xi’An vond ik de grootste tegenvaller. Het is daar zou druk met chinezen! Een rustig plekje voor een foto is er niet te vinden. En de beelden staan opgesteld in grote hallen. Niet echt sfeervol dus.

De stad Chengdu vond ik de leukste stad! En daar vlakbij kun je naar de o zo schattige panda’s!

Voor een feestje en veel backpackers raad ik je Yangshou aan in het zuiden van China. Erg gezellige barretjes! En aan souvenirs geen gebrek. En de omgeving met de karstbergen en rijstvelden is prachtig! Leuk om een fietstochtje te houden!

Strand heb ik bezocht in Hong Kong. Niet echt mooi en het water was een beetje smerig. Dus dat kan ik je helaas niet aanraden!

En verder… backpackers leer je overal wel kennen. Vooral in de hostels, daar is vaak een gemeenstappenlijke ruimte met soms leuke activiteiten in de avond. Dus daar zou ik me maar niet druk over maken.

Groetjes,
Nina

Hey Nina!

Dank je wel voor je reactie, leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad! klinkt ook helemaal goed, je hebt ons overtuigd haha!
Nou we vonden het gewoon beetje moeilijk om een route te bedenken omdat het land zoooo groot is en dan is het moeilijk in te schatten wat je allemaal kan zien in zo’n relatief korte tijd! Maar als ik zie wat jij hebt gedaan in 3 weken dan moet dat bij ons ook wel goed komen!

Groetjes!

Ja in 3 weken kan je echt heel veel zien!
Ik ben in 3 weken van Beijing naar Hong Kong gereisd.
Nadeel is wel … de lange treinreizen.
Tip: Haal je treinkaartjes zo vroeg mogelijk op het station want de bedjes zijn als eerste weg. Dus dan blijven de softseat, de hardseat en ja ook de staanplaatsen over.
En ik kan je vertellen dat 21 uur op een hardseat niet heel comfi is :wink:

Via Elong http://www.elong.net/ kun je vaak goedkoop binnenlandse vluchten boeken. Goed zoeken en data vergelijken voor de grootste kortingen.