Ik ben van plan om in de zomervakantie met mn vriend in China te backpacken, we zijn nog niet verder dan het plan om erheen te gaan, en op zn minstens iedere grote stad te bekijken. Maar nu heb ik gehoord dat er zoveel te zien is in China (dat land is ook zo groot!) dat je moet kiezen…
We hebben:
weinig geld!
weinig tijd! ( 4-5 weken)
We zijn gek op moderne steden en mooie natuur… Het zou leuk zijn misschien een paar mooie wandelingen van meerdere dagen te maken. En wat zijn hoogtepunten die we gezien moeten hebben?! Elke tip is welkom, voor China en het vervoer zowel als voor backpacken in het algemeen…
De goedkoopste manier is om de reis zelf te regelen. Wegens de cultuur en taal is het beter alles vanuit Nederland via ihet Internet te doen. Het eten en openbaar vervoer is goedkoop.
Zelf heb ik 3 weken 4 steden (sept 2008) aangedaan: Shanghai, Xian, Luoyang, Suzhou. Luoyang is een saaie stad maar door de Longmen grotten en de Shaolin Tempel was het de moeite waard.
kan me niet herinneren natuur te hebben gezien in China!
klinkt misschien wat negatief maar het viel ons op dat dit overbevolkte land echt iedere meter grond cultiveert.
We hebben in het zuiden wel leuke fietstochten gehad door de rijstvelden (yangshuo)
Ook de boottrip over de Yangtzee( of hoe je het ook schrijft…er zijn 5 mogelijkheden) was leuk.
Beijing is een top stad en wij hebben er ons ruim een week vermaakt. veel andere grote steden vonden we nogal grauw. We zijn overigens niet in Shanghai geweest
Probeer niet heel china te zien in die tijd maar kies een gedeelte. In 4-5 weken kan je een hele hoop zien en doen. Ik vond China een prachtig land. De chinezen zijn fantastisch en het reizen is erg gemakkelijk. Ik ben in Beijing, Shanghai, Hangzhou en Tunxi geweest. Daar heb je prachtige bergen en oude dorpjes (wel degelijk mooie natuur).
De hostels zijn in dit gebied erg goedkoop en goed. (10 euro p.n.) Openbaar vervoer ook erg goedkoop en goed. Vanuit hostels kan je erg gemakkelijk vervoer en overnachting laten regelen.
Verwacht geen onbegaande paden, maar veel vooral chinese touristen. Verder is t super. Veel plezier! Gr Jochem