Heeft er iemand ervaring met backpacken in China en de grens overgaan naar Nepal / Vietnam enz?
Ik ga waarschijnlijk 3 maanden werken in China en daarna wil ik graag nog wat van het land zien. Ik heb al redelijk ervaring met reizen, afgelopen zomer naar Centraal amerika geweest en ook al eerder in Noord Amerika en Thailand, dus dat is het probleem niet. Wil weer reizen en het liefst China gedeelte.
Tips iemand???
Het is erg goed te doen om door CHina te trekken, je moet wel een beetje rekening houden met de voor ons soms aparte gewoontes, maar daar kom je snel genoeg uit!
In China is er een mix van youth hostels, gewone guesthouses en reizigershotels. Voor mensen met meer budget zijn er de grotere hotels. Dus je zult op dat moment even moeten kijken wat voor jou het beste is.
Misschien heb je wat aan deze websiteals je je wil voorbereiden en alvast wat hostels wil vinden in China
Ik zou voor Yunnan Kiezen de mooiste provincie van china het echte china wat vaak nog daar te met een schitterende natuur de provinie Yunnan is net iets groter dan Duitsland maar heeft maar 44 miljoen mensen.
Bezoek Kunming de hoofdstad en Dali waar verschillende tempels staan.
In China staat Yunnan bekent als de ‘Natuur’ Provincie.
er zijn bergen vol met thee plantages dus Thee drinken dat is een Must:slywink:
En vanuit Vietnam kan je de Kwangsi provincie in hier weet ik niet veel van maar je kan in ieder geval even doorreizen naar Ghuangzhou en Hong Kong naar het oosten.
In 2008 gaat de Snelweg open 1900 kilometer van Bangkok Naar Kunming.
Dwars door Laos (230 kilometer).
Nu nog maar de gewone wegen nemen:p
Vanuit Dali raad ik aan naar het noorden naar Lijang en Zhongdian te gaan en door naar Chengdu. Tibet buiten Tibet, niet veel touristen, aardige mensen en prachtige vergezichten met natuurlijk eeuwige sneeuw (het hoogste punt is ruim 5000 meter). Verschillende kloosters en prachtige natuur.
Chinese steden als Xi’an en Beijing (en Shanghai) zijn een bezienswaardigheid op zich, maar ze zijn zo groot en masaal, daar moet je van houden…