30 dagen backpacken China

Hallo Allemaal,

Ik ga binnenkort samen met een vriendin backpacken in Azie. We willen ook graag 30 dagen backpacken in China.
Nu zijn wij allebei nog nooit in Azië geweest. We hebben een lijst opgesteld welke landen we graag willen bezoeken. Nu hoor ik graag van jullie of dit goed te doen is in 30 dagen of dat er misschien mooiere plekken zijn.

1. Peking
  2. shanghai
  3. xian
  4. Chengdu
  5. Lijang
  6. Dali
  7. Gullin
  8. Hongkong eventueel Macau als er tijd over is.

Groetjes Elise

Hoi Elise,

Deze plekken zou je moeten kunnen bezoeken in een maand tijd, dat hoeft geen probleem te zijn.
Ik neem aan dat de volgorde die je hier hebt neer gezet willekeurig is? Ik zou namelijk niet van Beijing naar Shanghai gaan en dan terug naar Xi’an. Ik zou vanaf Beijing naar Xi’an gaan.

Hallo GoYvon,

Bedankt voor je reactie. We zijn inderdaad nog niet zeker van de volgorde. We moeten wel eindigen in Hongkong, omdat we vanuit Hongkong weer terug vliegen. Het is in ieder geval fijn om te weten dat we niet teveel willen zien :wink:

No problem Elise. alleen vraag ik me af wat je wilt vinden in Macau als backpacker. Of heb je veel geld in je pack.
Ik ga uit dat je met genoemde plaatsen ook de omgeving van… gaat bezoeken.
Veel plezier, Gerard

Hoi Elise,

Dat klinkt als een heel goed plan alleen ligt Shanghai wel erg uit de richting.

Je zou je trip kunnen plannen als:

Beijing
Xi’an
Chengdu

Van Chengdu naar Lijiang is een te grote afstand om een keer te doen.
Vanaf Chengdu zou je kunnen stoppen in Kangding dan naar Litang door naar Shangri-la ( dit zijn alle prachtige dorpjes in de bergen.
Van Shangri La naar Lijiang door naar Dali.
Van Dali de bus naar Kunming en daar de trein naar Guilin. Duurt ong 24 uur.
Guilin naar Yangshuo en vanaf Yangshuo kun je een nachtbus van 8uur naar Shenzhen/Hongkong nemen.

Veel plezier!

Bedankt voor de reacties en wtw bedankt voor je advies. Aangezien ik zelf niks geen ervaring heb, moet ik het echt hebben van het advies van anderen.

Zelf ben ik ongeveer 3 weken in China geweest. Ik heb wat minder plaatsen bezocht dan jou, maar Yangshou, Lijang en Dali waren mijn favoriet. Vanuit Lijang ben ik op een 2 daagse tour naar Shangri-la geweest, zeker de moeite waard. We hadden hierbij een stop in een nationaal park waarvan ik de naam niet meer weet. Erg mooi! Zeker omdat alles rond de tijd dat ik er was alles bevroren was.

In Dali zou ik zeker een taxichauffeur huren voor een dag en je dan rond het meer laten rijden. Een stop op een markt is een must. Echt zo leuk!

Vergeet Yangshou niet, bij Guilin. Een leuk klein plekje, omgeven door hoge rotsen en mooie natuur.

Voor de mensen die al naar China zijn geweest… Hoe gaat het reizen in combi met de taal?

Sent from my HTC Sensation Z710e using Wereldwijzer

De taal is wel een lastig puntje. Ik had een chinees woorden boekje en wees desnoods de woorden aan. Dit hielp wel goed. Vaak is er in de hostels/hotels wel 1 persoon die een beetje engels kan spreken. Aan diegene liet ik de belangrijkste woorden opschrijven in het chinees die ik die dag nodig dacht te hebben. (bijvoorbeeld plaatsnamen, bezienswaardigheden) Dit liet ik dan zien aan de buschauffeur, iemand die de tickets verkocht, taxi. Zo kwam ik uiteindelijk op de plaats van bestemming terecht.