Leuke stadjes tussen Saigon/Hoi An en Hue/Hanoi

In september reizen wij van Saigon naar Hanoi en hebben de belangrijkste trekpleisters al ingepland. Nu hebben we nog een paar ‘lege’ dagen en ik zou graag tips willen over stadjes die interessant zijn om voor bv. 2 nachten te bezoeken. We willen met de trein reizen, dus het zou fijn zijn als ze in de buurt van een station liggen (een stukje taxi is niet erg).
We hebben nog tijd tussen Saigon en Hoi An en tussen Hue en Hanoi, eigenlijk een heel eind dus.
We zijn niet zulke strandgangers (alleen als er echt iets bijzonders te zien/doen is) en houden van cultuur en natuur, dus alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!

Hoi,

Als ik jouw verhaal zo lees, dan denk ik meteen aan DaLat (tussen HCMC en Hoi An). Daar heb je mooie natuur, stammen en een mega pagoda en het Crazy House bijvoorbeeld. Jullie zouden een mooie tour met easyriders kunnen doen (wel ietwat prijzig, maar een hele gave ervaring!).

En eventueel Ninh Binh (tussen Hué en Hanoi), ook erg mooie natuur. Ik weet zo even niet of je er met de trein kunt kopen, anders kun je altijd met een open busticket reizen (er zijn ook per plaats losse tickets te koop, mocht je de rest met de trein willen doen). Het open busticket en de trein schelen overigens niet zo veel qua reistijd: de treinen rijden in Vietnam erg langzaam.

Wie weet hebben nog meer mede-reizigers tips voor je?

Groetjes, Anne

1 like

Hallo J,

Als je vraag en interesses zo las is eigenlijk Quy Nonh de plaats voor jullie.
Heeft een station op de route van zuid naar noord ( ongeveer 15 km van quy Nonh zelf ).
Plaatsje is leuk en in opkomst voor de touristen, de laatste keer dat ik er was waren ook al begonnen met het bouwen van resorts.

ik denk dat het quang trung museum wel iets voor jullie is; is wel bijna 1 uur rijden vanaf Quy Nonh.
Ook heb je diverse chamtowers, Thap Doi en Banh It, mooie kust, Quy nonh museum enz.

Ook zou ik zeker nooit My Lai overslaan; vlakbij Hoi An. Is een trip vanaf hoi An naar het zuiden.
Zeker een absolute aanrader/must.

Van Hue naar Hanoi.

Na de DMZ is er in mijn ogen niet echt veel meer te zien tot aan Ninh Bin, zoals Anne al schreef.
De stad Ninh Binh zit op de trein route van zuid naar noord en vv natuurlijk.
Maar je moet niet in de stad blijven hangen maar bijv naar Tam Coc of naar Cuc Phuong.
Misschien een bezoek aan het geboortedorpje van HCM, zie je geen tourist.

Hoop dat je gaat helpen met de lege dagen.

gr.
Ton.

1 like

Bedankt Anne-Jitske en Ton!

Mijn vriend kwam Po Nagar, in Nha Trang tegen en zelf vond ik het VinPearl waterpark wel interessant voor de afwisseling. Zoals ik al schreef zijn we geen feestbeesten en liggen we niet de hele dag op het strand.
Is het toch iets om te bezoeken of denken jullie dat de andere dorpjes toch interessanter zijn?
(Verder bezoeken we Saigon, Cu Chi, Hoi An, Hue, Hanoi en Halong bay)

Alvast bedankt!

m’n persoonlijke voorkeur gaat zonder twijfel uit naar omgeving Tam coc
nabij ninh binh !!!

geert,

Hallo J,

Zat ik toch bijna goed met Cham towers in Quy Nonh.
Maar dat Vin Pearl een optie voor jullie zou zijn had ik niet verwacht.
Afwisseling krijg je er zeker, staat helemaal 100% tegenover cultuur, natuur.
Je moet er van houden , maar mijn ding is het niet.
Het leukste om dit te boeken is de rit met de de kabelbaan naar het eiland toe.

Je kan bijv, ook in Nha Trang de Cham towers bezoeken, de liggende boedha, een bootje huren en naar het aquarium varen en onderweg een visser bezoeken en daar dan een kreeft kopen ( is wel prijzig) en deze dan in een lokaal restaurant laten klaar maken ( je neemt die dan dus levend mee naar het restaurant ), het ocean museum bezoeken.

Wat drinken in de draaiende bar van het Sheraton Hotel, mooi uitzicht over de stad en de zee.
"s-avonds wat shoppen en eten en een afzakkertje pakken bij de Saloir Club aan het strand.

Wat ook opvalt is dat de Mekong Delta niet tot trekpleisters behoort?
Misschien doe je dit icm Saigon.
Idem voor Halong Bay icm Hanoi?

gr.
Ton.

Vin Pearl is ontzettend groot en bevat ook een strand, pretpark, circusje etc. Omdat ik met m’n zoontje van 9 reisde, zijn we daar natuurlijk een dagje geweest. Hij vond het fantastisch! Opvallend was, dat je in het park nauwelijks westerlingen tegen kwam. Er waren voornamelijk vietnamese families - vaak met meerdere volwassenen en ook ouderen, die ontzettend aardig tegen ons waren. Eten en drinken kun je daar tegen aantrekkelijke prijzen. Het is echt een plek om de gegoede Vietnamezen te ontmoeten!

Vanuit Nha Trang kun je er gemakkelijk en goedkoop komen met de bus. De tickets voor het hele gebeuren kosten 450.000 VND voor volwassenen en 350.000 voor kinderen kleiner dan 1.40 m. Je kunt de tickets voor die prijzen ook al vast in je hotel kopen, zodat je minder lang in de rij hoeft te staan…