Leuke (kinder)namen

haha onze kinderwens die bij hem liever gisteren dan vandaag was, zijn ook flink vooruit geschoven sinds hij heeft gezien dat kids ook huilen hahahahah

Altijd leuke een discussie over babynamen, b heeft een jongensnaam bedacht Baris…en ik vind dat zo’n vreselijke naam, ik zie me mijn kindje nog niet roepen met zo’n naam. We zijn dus druk in discussie over een jongensnaam. Ligt aan mij of zijn meisjesnamen veel mooier? In t turks dan he.

Jee Sin, 5 jaar das idd lang.
En de familie m klinkt erg grappig Missymay, wel n leuk idee allemaal dezelfde voorletter.
leuk voor de postbode, Zelfde voorletter en dezelfde achternaam…een heleboel post voor 1 en dezelfde persoon…

@Tricia meen je dat? Ik vind Baris leukkk! maja vriendinnetje haar zoontje heet al zo dus ja dan doe ik dat niet :wink: haha!
Enne we geven wel 2 namen, dus dan heb je alsnog verschillende voorletters hihi :wink:

Sin,tegenwoordig kan het wel he in Nederland dat jullie kind jouw achternaam krijgt.

Tessa,Semra is echt een leuke naam zo zou me zoontje geheten hebben als hij een meisje was geweest…

Naar mijn idee zijn kinderen nog steeds niet te plannen en op het moment dat jij denkt nu wil ik wel een baby gebeurt het echt niet zomaar, als het moment daar is dat alles klopt en dat je een mooie stabiele basis heb wat je nooit van tevoren zeker kan zeggen (kijk naar mezelf) dan ga je er gewoon voor zit geen tijdsbestek aan vast denk ik

@TRL maar niet dat je kind in zijn/haar naam “van der” krijgt als ook de moeder geen “van der” in haar naam heeft hihi :wink:

@Tessa gelijk heb je hoor :wink: echt te plannen is het niet!
Wij zeggen ook altijd: mocht het nu gebeuren, dan is het van harte welkom, maar ik ga bvb nog niet stoppen met de pil e.d. omdat we op dit moment een kind geen goede toekomst kunnen bieden qua centjes :wink:

MissyMay > Zal je ff uitleggen waarom ik die naam niet mooi vind, we zaten op n avond op n terras en daar liep n ober, super nors gezicht en totaal niet vriendelijk, en zijn naam was dus baris. sindsdien zeg ik tegen B, als we een zoon krijgen geen Baris, mischien wordt ons kindje dan ook zo nors, slaat nergens op ik weet t, maar als ik naam hoor zie ik die man weer voor me.

@Tricia hahah ik snap het helemaal :wink:
Dat heb je gauw met namen, bij sommige moet je aan iemand denken, en als dat negatief is, valt die naam gelijk af hahaha

Missy,owwwww bedoelde ze het zo hahaha

En idd kinderen zijn niet te plannen,maar zou me zoontje ook niet meer willen missen,hij is het kostbaarste geschenk wat me gegeven is.

Tessa, inderdaad kinderen vallen niet te plannen. Ik blijf het woord ongelukje dus ook heel naar vinden voor een ongepland kindje. Want Z was toch echt een kadotje en ben daar nog steeds heel gelukkig mee.

Tricia gelijk heb je hoor. Wij hadden des tijds 5 maanden discussie (lees, ik zocht namen en hij zei nee op alles) over een jongensnaam en net toen we eruit waren werden ik en mijn hond aangevallen door een grote, lelijke rothond. En helaas, het beest had dezelfde naam als die waar we het eindelijk over eens hadden. Het eerste wat ik zei was dat wordt hem dus niet. En daar ging de discussie weer. Ben uiteindelijk blij dat het een meisje is, dat duurde zo ongeveer 5 seconden. Ze heet Z en daarmee uit.

Tessa het was 5 jaar maar ik probeer er steeds wat vanaf te smokkelen hahaha
Maar natuurlijk gaan we echt niet 5 jaar aftellen en aan de slag wanneer het zover is. We vinden het beide belangrijk dat we wat meer zekerheid hebben. De duikschool moet volledig goed lopen, we moeten een goed huis hebben en wat spaargeld. En tot die tijd genoeg tijd om een babynaam te verzinnen.

Ik denk echter nooit na over jongensnamen. Op 1 of andere manier denk ik altijd dat we een meisje krijgen :slight_smile:

India vind ik trouwens een mooie meisjes naam :slight_smile: Zo zie ik mijn kind wel heten :smiley:

wij vinden baris ook alle2 een super naam…maar idd omdat t zoontje van n vriendin al zo heet, gaat deze naam niet door…

dat het je idd wel vaker…dat de persoon die een bepaalde naam al draagt de naam opeens een stuk minder leuk maakt…!!

hiermee bedoel ik niet baris hoor…maar gewoon in het algemeen…

Wat jammer Filiz!

Ik heb dat met de naam inci (parel in het Turks) vind dat een geweldige naam en zou mijn dochter ook zo die naam willen geven als het zover is… maar mijn schoonzuster heeft net een kindje gekregen en hebben haar al zo genoemd dus ja… dan kunnen wij dat niet meer doen natuurlijk :slight_smile:

Fayah vind ik trouwens ook een hele mooie naam

@sin…ja jammer is dat he…heb je n leuke naam in gedachten wordt ie zo ‘ingepikt’…
fayah vind ik idd ook wel een mooie naam…
**maar moet zeggen dat ik veel meisjes namen leuk/mooi vind **

@Sin haha jij hebt het gevoel dat je een meisje krijgt, ben benieuwd :wink: Mij is ooit “voorspeld” dat mijn eerste kind een jongen zal zijn…tsja het is 50 / 50 he dus ik moet er maar wel rekening mee houden :stuck_out_tongue:

@Filiz die Mandy heeft maar geluk dat ze de eerste met een jongetje was van ons 3 hahaaha

Ja dat gevoel heb ik altijd al gehad… als het een jongetje gaat worden nou… dan ben val ik echt van mn stoel van verbazing haha :slight_smile:

**@missy…haha ja…we zijn gewoon te laat…!!! **
maar M heeft wel gezegd dat ze het geen prbleem vind mochten we de zelfde naam geven…maar gevoelsmatig doe je dat toch niet…

@Filiz das lief van M hahah maar inderdaad gevoelsmatig doe je dat dan toch niet he…