Leuke Dingen Om In Italie Te Kopen

L.S.

Ja, natuurlijk is de olijfolie “Olio extra virgine” smaakvol en opzichzelf op wat droog brood een ware lekkernij. Nog heerlijker met verse knoflook, een schijfje tomaat en wat basilicum. Daar kan echt geen Noorse zalm tegenop.

Maar wat zeer zeker ook “smaakvol” is, is dat alles te doen op"fatto mano", d.w.z.: “hand gemaakte” (hand made) keramieke schalen uit Toscana…

Kostbaar en o zo breekbaar, zeker de hele grote artistieke schalen, maar oh zo mooi.

Op een website vond ik foto’s van o.a. die donkerblauwe grote schalen.

Attentie: op de foto van onderstaande link lijken ze klein, maar die schalen “fatto a mano” hebben een doorsnee van een halve meter hoor en in één schaal zit zo’n 3 dagen werk.(het hele procedé van drogen,schilderen,bakken, weer beschilderen,weer bakken, etc. van één schaal duurt 40 dagen)

Onder de €uro 400.-- zijn die ‘bordjes’ ,voor zover als ik weet, dan ook niet te koop. Ik zei het al: “Kostbaar en o zo breekbaar”.

Zie,
http://www.fattoamanohandmade.it

die, naast andere kunstzinnige voorwerpen, die prachtige ,nog steeds uitsluitend met de hand gemaakte (fatto a mano) schalen verkoopt.

Helaas vermeldt die website geen prijzen, maar ik weet wel dat de vervoers- en verzekeringskosten van één zo’n ding naar Australie precies Euro 110.-- waren…Naar Nederland kost het verzenden in een stevige houten krat etc. zo’n 60 €uro.

Iemand interesse?