Info gevraagd over olijven plukken

Ik ben op zoek naar addressen van olijf telers in toscane ik zit op dit moment nog in zuid frankrijk en zou graag doorreizen naar toscane en daar gaan olijvenplukken als dat op dit moment nog aan de gang is

thnks edje

Ciao Edje,

Dat olijvenplukken is hier in Toscana pas een paar dagen geleden begonnen.Maar de meeste olijf-boerderijen wachten nog even.

Ook in december worden trouwens hier nog olijven geplukt.

Olijven plukken is trouwens geen vetpot. Een veel gebruikt systeem is : je krijgt de helft van verse (koudgeperste ) olijfolie van de door jou geplukte olijven.

Een voorbeeld: Je plukt 500 kg olijven in ? dagen. Dan gaan alle olijven naar de frantoia (olijvenpers) . Reken op 14% olijfolie. Dat is dus 70 kg olijfolie.
Jij krijgt dan 35 kg, laten we zeggen 37 liter olijfolie.

Die koudgeperste, eerste pers, etc. dus die TOP olijf-olie kun je natuurlijk direct verkopen.

Trouwens nà Toscane (nov.dec. zelfs jan.)kun je olijven gaan plukken in Spanje.(dec.jan.feb)

Arturo

Trouwens : hoe gaat dat in Frankrijk? Wat krijg je per uur of per 100 kg ?

Jezus, mijn “edit” funktie werkt niet.
(Ik internet NU mobiel , via umts/gprs vanuit Toscane)

Wat wel werkt, is een nieuwe bijdrage plaatsen.

Wat ik ook nog wilde zeggen Edje, is dat je via

zowel in Italia, als in Spanje als in Portugal etc.
“biologisch zuivere” olijven kunt plukken. En dat Legaal èn met goede verzekeringen etc.

Effe kijken of mijn nieuwe umts mobiel van TIM-Italia nou werkt en dit bericht plaatst. Italie is goed in olijf-olie, maar in techniek

Op onderstaande website vindt je bedrijven ,in Siena en omgeving, die nu olijvenpluk(st)ers zoeken.

http://www.jobcrawler.it/x/lavoro-job-empleo/IT/IT/JC/1000/raccolta+olive

Succes.

Informeer bij Vacansoleil. Daar kun je een week vakantie boeken op Norcenni Girasoleclub in Figline Valdarno (midden Toscane), je plukt met enkele personen diverse olijfbomen, gaat naar de fabriek en je krijgt van de zelfgeplukte olijven de olijfolie mee naar huis.

Jan Konings

L.S.

Niet ver van waar ik woon is een agriturisme waar men voor 10 dagen verblijf €uro 2800.-- betaald…(Alle maaltijden, excursies inclusief)
Op het programma staat : donderdag olijvenplukken van 14.00 tot zonsonder gang, vrijdag bezoek frantoio (olijvenpers), waarna men de olijf-olie gratis…, mee krijgt van de eigen geplukte olijven…

Maar wàt betaalt men dan eigenlijk per liter olijfolie… :slight_smile: