Olijvenplukken en druivenplukken

Ik ben op zoek naar verschillende pickingjobs. En het lijkt me leuk om druiven en olijven te gaan plukken in italia. Graag zou ik wat tips, sites en adresjes willen hebben. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.

Hallo,
kijk eens op deze site, eht is een internationale organisatie waar men tegen kost en inwoon meestal op beorderijen meehelpt. www.woof.it

succes
Isabelle

Hoi, ik ga zelf vanaf vrijdag aan de slag op een biologische kruidenboerderij in Toscane. Schijnt heel tof te zijn, sowieso in schitterende streek/ omgeving. Je krijgt kost en inwoning en bent 2 dagen per week vrij. Ik ga die gebruiken om tripjes te maken naar Rome enzo. "t Is vlakbij Arezzo, daar kun je zo op de trein stappen naar Rome, Florence etc.
Enneh, het lijkt mij leuk als d’r meer mensen komen werken, dus als je zin hebt:)

grts. Pieter

Hoi Pieter,

Van wanneer tot wanneer hebben ze werk op die boerderij?
Kan je me er wat meer over vertellen?

Groetjes

myriam

Die site doet een beetje raar, zijn er nog andere websites met dezelfde informatie erop?
Alvast bedankt,

Myriam

Hoi Pieter,

Klinkt goed wat je gedaan hebt, weet je of ze nog steeds mensen zoeken voor in september?
Heb je een adres, telefoonnummer o.i.d?

Groet, Mieke

Hier villa Lavanda in Puglia.Voor wie er vlug bij is: er zijn nog wat druiven te oogsten. We hebben slechts een bescheiden hoeveelheid en maken er een heerlijke druivensaus mee of druivenlikeur.

Olijven: ook een bescheiden hoeveelheid en dit begint ongeveer 10 oktober tot eind november.

Ook maken we volgende week Salsa, de basissaus voor de winterse pastasauzen.

De lavendeloogst is een beetje verlaat ivm vakantie en moet ook volgende week gebeuren.

Verder volop tuinwerk en allerhande klusjes.

En het is natuurlijk nog heerlijk strandweer…

zie onze site: www.villalavanda.eu onder workingguest.

Ook handige klussers zijn bij ons meer dan welkom!

Beste,

Wij zijn een metaal export bedrijf in Breda en in China en wij willen een vestiging starten in Italië. Voor deze vestiging zijn wij dringend opzoek naar een allround medewerker.

Ook kunt u mee helpen de nieuwe vestiging van start te laten gaan.

Wij bieden u veel doorgroei mogelijkheden.

Als u interesse heeft in deze job stuur mijn dan een mail.

Met vriendelijk groet,

Dhr. Keeris

Bonjour,

Wij zoeken nog druivenplukkers vanaf 17 september tot begin oktober.
Voor meer informatie kijk op onze website http://www.marottevins.com
Interesse stuur ons even een e-mail met je telefoonnummer naar [EMAIL=“marotte@wanadoo.fr”]marotte@wanadoo.fr A bientôt?

Zullen we dit topic weer even tot leven brengen? Ik ben van plan in 2012 druiven te gaan plukken in Frankrijk en had een organisatie gevonden die mensen in contact bracht met wijnboeren, maar ik ben te jong! Ik ben namelijk 16 en de minimumleeftijd is 18 jaar… Iemand nog een goed idee? Misschien kent iemand nog een leuk adresje of heeft iemand verder nog wat tips?

Mijnheer Kheeris,

Graag een beetje meer uitleg over de job aub.
Ik ben geinteresseerd. Antwoorden kan via mail : maxmarschang@yahoo.com

Ik zou ook graag wat meer uitleg willen over die job als druivenplukker, mijn vriendin en ik zouden graag eens een druivenpluk meemaken in frankrijk. Je mag me ook altijd mailen op verschaeveeef@gmail.com of hierzo.

Alvast bedankt.

Ciao! Allereerst dit is het Italie Forum dus voor druivenplukken in Frankrijk zou ik een oproepje plaatsen op het Frankrijk Forum en wellicht kan je daar ook meer info vinden. Voor wat meer info over Italie zie onderstaande threads:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=10712
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=12560

Iemand nog meer recente info/ervaring!? :slight_smile:

Saluti, Jiska