Druiven plukken in Italië

Hallo,

Ik ben myriam ben 21 jaar ben op het moment hard aan het sparen voor mijn rijbewijs en reisgeld, en zou erg graag in Italie a.s. zomer druiven willen plukken!!
Heeft er iemand een adres of wat meer informatie daarover?

Groetjes

myriam:dag:

Miriam,

Ik zelf woon met mijn vrouw en kinderen in Abruzzo (Pescara/Chieti). Ik ben Nederlands en mijn vrouw italiaans. De twee kinderen zijn geboren in Nederland. Sinds 2 jaar zijn wij weer terug in Italie. Mijn schoonvader heeft druiven bouw ongeveer 5 hectare. Abruzzo is niet zo bekend gebied, dus weinig buitenlanders, maar een mooie kust (trabocci) en lekker eten (waar niet in Italie). Verder 's winters kun je skiien in de bergen op slechts 30 min to 1 uur rijden.

De druiven pluk periode is half september t/m half october, natuurlijk alles afhankelijk van het weer. Plukken op het land, kan je de bergen zien. Eten tussen de middag op het land na noeste arbeid. De druiven worden gebracht naar en verwerkt in de cooperatieve cantina. Het is een goede en lekker wijn.
Er is geen haast met je bericht daar de pluk weer volgend jaar is. Natuurlijk gedurende het jaar is er altijd werk om de druiven planten, te snoeien, taken te binden, bladeren te verwijderen etc etc.

Als je nog andere personen weet…

PS er is een direct vlucht van Eindhoven naar Pescara met Ryanair.

Groeten
Eric:ITALY::ITALY::ITALY:

Hallo eric,

Mijn internet heeft er een tijdje uitgelegen :frowning: Dus ik lees nu je berichtje pas.
Wat tof dat je gereageerd hebt!
Ik kan dit jaar niet meer ivm werk en andere toestanden hier in NL, maar zou erg graag ergens volgend jaar een tijdje komen helpen met de druiven, en misschien mijn vriend ook wel.
We hebben laatst een VW bus gekocht en willen kijken of hij een lange afstand aankan:-)
We zxijn allebei ook gek op snowbaorden dus dat er bergen in de buurt zijn is super!
Ook houden we allebei ongelovelijk veel van goede wijn en lekker eten.
Twee jaar geleden ben ik in mijn eenjte drie weken naar Italie gegaan een beetje rondgelopen en de cultuur opgesnoven, werkelijk een geweldig land!
Vind u het goed als ik/we u laat weten wanneer ik zou willen komen?
Of hoe gaat zoiets in zijn werk?

Groetjes,

En alvast super bedankt!!!

myriam

goede dag erik met edwin ik zou graag het adres van uw schoonvader willen hebben die een druiven wijngaard in italie in abruzzo heeft van ongeveer 5 hectare.

graag zou ik volgend jaar willen druiven plukken. als mogelijk is bij deze wijngaard. kunt u uw adres gegevens geven en mail. en graag internet site van uw schoon vader. voor informatie op te doen.

vriendelijke groet edwin van egdom

u kunt mij ook mailen op dit email [EMAIL=“edje_87@hotmail.com”]edje_87@hotmail.com

Hoi,

Ik heb ook plannen om druiven te plukken in Italie. Kunt u mij ook de contact gegevens mailen? Overige vragen: Is kost en inwoning geregeld en wat zijn evt. verdiensten? b.v.d. en groet E. Visser

Hallo druivenplukkers!

Hebben jullie al adresgegevens en zijn jullie al geweest of hebben jullie al iets gepland?
Wil je het dan aub laten weten?

Groetjes Mariëlle

mag ik het adres en nummer van u schoonvader druiven bedrijf! groetjes edwin

is er ook een site ?

Beste Eric,

Ik ben werkzaam in België als leerkracht en 's avonds sta ik in voor de wijnen in een restaurant.

Ik ben van plan om 6 maanden naar Italië te gaan vanaf augustus 2011, hebben jullie nog hulp nodig? Ik wil graag meer leren over het maken van wijn…

Alvast bedankt.

Groetjes
Tiziana Fontana

Beste Eric,

Onze namen zijn Francien en Ronald wij trekken een paar maanden door Italië met onze camper en wij willen je graag komen helpen in september 2011 met druivenplukken of andere werkzaamheden op en rond de wijnstokken.

Heb je nog behoefte aan 4 extra handen?

Ik hoor graag van je.

vriendelijke groet

Ronald Koster

Ik zoek vanaf begin september iets in Italie zoals druiven plukken.
En toen zag ik jullie, is er nog een plek beschikbaar dit jaar.

Ik hoop op een reactie (mc_the_eggency@hotmail.com)

Groetjes, Tom