Wij gaan in juli backpacken in kenia/Tanzania. We nemen een tentje mee.
in Kenia hebben we al een aantal leuke campings gevonden. Daar gaan we eerst heen. We willen in Tanzania nog naar de Ngorogoro krater en misschien naar NP Tarangire. We willen in Arusha een safari boeken en daar in de buurt op een mooie camping staan. Iemand een idee?
Of anders een leuk hostel?
Daarna gaan we naar Zanzibar. Wie heeft daar een goede tip om te slapen? Daar willen we “iets meer luxe”, lekker luieren aan het strand en de zonsondergang zien.
Arusha: Masai Camp. Erg leuke camping met een leuke bar en je kan er lekker eten als je geen zin hebt zelf te koken. Het is 5 minuutjes rijden van het centrum van Arusha. Er zit een safaribedrijfje op het campingterrein maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. http://www.masaicamptz.com/
Zanzibar: Afhankelijk of je echt 5 sterren luxe wil, ga dan naar Nungwi of Kendwa. Wel behoorlijk toeristisch. Als je toch iets meer basic wil maar toch heel relaxed ga dan naar Paje. Rustiger en wat mij betreft leuker. Ik ging naar Robinsons Place, das echt een goede accomodatie en niet duur.
hoi sietske en jeroen.
Arusha is een prima uitval basis voor de krater en de parken er omheen. Een kleine uurtje buiten arusha ligt een leuke camping, waar je ook kleine hutjes e.d. kunt huren. De naam is snakepark, het is tevens een kleine dierentuin ( ze hebben alle soorten slangen, wat krokodillen en wat vogels) en het heeft een barretje. Kortom naar een lange dag in de parken is het een prima camping.
Zanzibar is heel wat anders, maar ook daar moet je zeker heen. Kijk een dag rond in stonetown en ga naar prison island ( daar hebben ze reuzeschildpadden, die moet je zien!) Daarna zou ik richting het noorden van het eiland gaan. Daar is het rustig en mooi, maar er zijn genoeg luxe hotels. het is maar net hoe luxe je het wilt, het is er allemaal.
succes