In oktober vertrek ik voor 2 maanden naar Tanzania alwaar ik stage ga lopen in een ziekenhuis. Nu wil ik graag op de kilimanjaro vliegen en vanuit daar naar arusha gaan alwaar ik een nacht wil overnachten om dan verder te reizen. Ik ben dus opzoek naar een hotel in arusha, veilig en goedkoop, die mij vanuit kilimanjaro airport wil ophalen. Heeft iemand adviezen over een veilig en goedkoop hotel/lodge in arusha? bieden zij ook een airport pickup aan? Enig idee over de prijzen?
Moshi is een leuker plaatsje om te verblijven. Arusha is een grote stinkstad vol mannetjes die je een safari proberen aan te smeren. Maar als je daar een goedkoop hotelletje zoekt, dan raad ik Kitundu Guesthouse aan. Ik vermoed echter dat alleen de wat duurdere hotels doen aan airport pick-up (en met zo’n lange rit zal dat errug duur zijn!).
In Moshi is volgens mij het Buffalo Hotel wel prettig, ik ben er wel even binnen wezen kijken (maar verbleef toen al in het schamele Coffee Tree hotel en had geen zin om mijn boeltje te pakken).
Moshi is lekker rustig, veiliger, je hebt er een zwembad (bij YMCA hotel), en uitzicht op Kilimanjaro.
Neem gewoon de volgende dag overdag een minibusje (of grote bus) naar Arusha, duurt 1,5 uur en is goedkoop.
Oh ja, waarom wil je op Kilimanjaro vliegen? Is dat omdat je die ook wilt beklimmen, of omdat je denkt dat dat het goedkoopst / handigst is? Je kunt ook eens kijken naar vliegen op Nairobi, dat is 6 uur met de bus van Arusha. Wel heb je dan natuurlijk een extra visum nodig (2x een single entry visum is voldoende, ook als je daarna terug naar Kenia wilt).