Ik wil graag Engels lesgeven in Korea, maar ik heb gelezen dat je echt een native speaker moet zijn om daar les te mogen geven… Is er echt geen andere mogenlijkheid om daar les te geven als je geen native speaker bent? Zoals bv. in Korea zelf eerst studeren voor leerkracht Engels of in de 7 Engels sprekende landen gaan studeren en dan lesgeven in Korea. Zou dat ook kunnen?
Weet het antwoord niet precies, maar zou naar Zuid-Korea gaan en aldaar netwerken. Anders kun je altijd nog uitwijken naar landen als China en Thailand. Heb gehoord dat je daar wat makkelijker (vrijwilligers)werk kunt vinden buiten populaire plaatsen als Bangkok en Beijing. Kwestie van je niet blind staren op Zuid-Korea. Ben wel nieuwsgierig hoor: wat zou de reden(en) zijn om per se Engelse les te geven in Korea?
Ik heb het geprobeerd. Onmogelijk is het antwoord! Je kan alleen illegaal lesgeven, en elke 3 maanden een visumrun doen. Dat zag ik niet zitten. Andere optie is geloof ik dat je 12 jaar ofzoiets in een native land moet gestudeerd hebben anders krijg je gewoon geen visum om les te geven!
Absoluut geen ervaring mee, maar ik heb begrepen dat je in veel landen met een Certificate of Proficiency in English (CPE) als gelijkwaardig aan een native speaker wordt gezien.
ik ben al sinds m’n 13de erg gepassioneerd door Zuid-korea. Het begon allemaal met toen ik k-pop ontdekte en verder uitbreidde en de cultuur beter leerde kende, de taal beter onder de knie kreeg… Ik had ergens gelezen dat ze in Zuid-Korea opzoek zijn naar buitenlandse leerkrachten die Engels willen komen geven, dus zag ik dat als de perfecte kans en ging ik ervoor. Ik heb niet echt gezocht naar de benodigdheden (wat beter wel had gedaan), dus zat ik al bijna 1 jaar met dat idee in mijn hoofd. Het is echt een soort droom van me om in Zuid-Korea (liefst Seoul) te kunnen wonen.