Engelse les in Korea of Japan

Hallo allemaal,
Ik zou heel graag engelse les willen gaan geven in Korea of Japan maar ben geen native english speaker. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand organisaties, tips, info over visa die mij verder kunnen helpen?
thanks so much, ciao

Ik zou het proberen bij de Japanse ambassade. In Japan zoeken ze inderdaad vaak native speakers. Maar het lijkt me niet onmogelijk. (Gezien het niveau van de leraren engels in Japan.)
Succes

Als je op bijvoorbeeld google zoekt op “teaching TEFL” of “TOEFL” vind je heel veel links, daar zal misschien wel wat tussen zitten.

By the way, TEFL = Teaching English as a Foreign Language

Succes!

nja die cursussen zijn betalend geloof ik, voor 1000 euro kun je een certificaat halen, maar als je nu gewoon wil gaan lesgeven daar zonder licenciaat?

Wellicht is het JET Programme iets voor je:
JETプログラム
Belgie is een deelnemend land.
Met een beetje googlen kun je blogs vinden van deelnemers voor meer eerstehand ervaringen.

er staat lijk nergens hoe het zit als je dan daar bent, krijg je huis, of moet je dat zelf betalen? krijg je loon/vergoeding? vliegtuigticket gesponsord? visum? word je in een ‘host’ familie geplaatst??? het ziet er heel leuk uit maar ik raak er toch ni echt wijs aan uit nergens staat concreet hoe het praktisch zit of wanneer er nog es een conferencie zou zijn in belgie ofzo…
ik heb trouwens geen bachelor of universiteitsdiploma, geen lesgeefcertificaat… zouden ze me dan nog aanvaarden?
maar het programma ziet er heel interessant uit en is net wat ik zou willen/kunnen doen… ben ook zeer vlot in het converseren met japanse mensen gewoon die ik op straat tegen kom enzo dus die link heb ik echt wel!

Zonder universitaire graad is het helaas zeer moeilijk om deel te nemen. Voor een visum/werkvergunning is een afgeronde studie of (veel) relevante werkervaring vereist.