Engelse les geven in japan en/of korea??

hai,

Ik wil graag engelse les gaan geven in japan of korea, het liefst in japan maar ik kan geen organisaties vinden op het internet.
heeft iemand misschien een adres en of ervaringen met werken in die landen?

heel erg bedankt.

sophie

Sorry ik weet geen adressen, ben wel 2 x in Japan geweest en gesproken met meerdere mensen die Engelse les geven daar. Er is daar veel vraag naar mensen die Engelse les kunnen geven en het wordt daar goed betaald. Ze geven zelfs Engelse les op tv en in de metro op de tv schermen zie je soms ook gewoon Engelse lessen !

In Tokyo hebben ze zelfs English Teaching Cafés, een cafe waar een Japanner ongeveer 1000yen per uur betaalt, hij/zij gaat dan naar binnen, betaalt het tarief per uur aan het eind. Wat gebeurt er…het is een gewoon een café waar gewoon 1 persoon zit die Engels praat, ligt eraan hoeveel er op een dag beschikbaar zijn, het is dan de bedoeling dat de Japanners gewoon net zoals in een café met zijn allen gezellig gaan kletsen met degene die Engels praat.

De keren dat ik in Tokyo was was ik altijd samen met een Japans meisje die in Tokyo woont, zij vond het leuk om mij alles te laten zien en tegelijkertijd kon zij Engels met mij praten, een vriendin van haar kwam soms ook mee omdat ze zo haar Engels kon oefenen.

Zelfs als Japanners een beetje Engels kunnen spreken ze je gewoon aan op straat om een gesprek met je te voeren om hun Engels te oefenen.

Ik ben zelfs een keer aangesproken door een leraar van een schoolklas op exursie met de vraag of ik met ze op de foto wilde. Na de foto zei de leraar tegen zijn klas…OK now ask questions ! Vervolgens was ik dus 2 uur zoet met die klas om Engelse vragen van ze te beantwoorden en vragen te stellen in het Engels omdat ze Engels wilden oefenen.

heb je een licenciaat in lesgeven nodig?