Naar Japan toe: advies, tips en hulp

hallo,

ik wil graag tips, hulp en advies…

ik begin overmezelf…
ik ben een student (“was” student komt de verhaal nog) van 22…aan me rechter oor ben ik licht slechthorend dat ik door taxi ongeluk kreeg op mijn 14de…ik ben gaan studeren in ROC Eindhoven voor handel & marketing, mijn droom was, (sinds mijn 17de) dat ik na mijn diploma behalen naar japan te gaan en dan een eigen zaak te beginnen, maar omdat ik op het laatste moment geen werkplek kon vinden voor 2 maanden tot het examen…moest ik stoppen, hoewel ik al 1 jaar gewerkt had bij erkende leerbedrijf…maar de opdracht van school was dat je binnen 1,5 jaar in 2 verschillende bedrijven moeten gewerkt hebben zodat je ook gemakkelijk en zelfstandig in andere bedrijf kunt werken…helaas kon ik mijn 2de bedrijf niet vinden, dus ben ik genoodzaak te gaan stoppen “that’s a shame”…ik had nog 1 module te gaan en dan had ik diploma in mijn zak…maar helaas…dat was dus eergisteren…dus ik was radeloos en gefrustreerd dat ik mijn doel niet kon bereiken en naar japan te gaan…tot dat ik hoorde dat er in japan leraar engels te kort is…toen had ik de hoop niet opgegeven…ik ben zelfs kei in engels en had wel wat japans geleerd afgelopen 3 jaar…maar nog geen cursus gevolgd dus mijn kennis is niet zo goed…dus ik ben van plan om mijn engels (zowel meschien japans als het meschien veel beter is) te verbeteren door avond cursus in VU Eindhoven (volks universiteit Eindhoven) dus als ik diploma haal van engels zowel japans dan overtuig ik die mensen dat ik echt cursus heb gevolgd en diploma behaald heb…