Ik zou graag weten hoe het zit met het E2 visum in Zuid-Korea. Ik lees overal dat dat alleen verstrekt wordt aan natives, en niet aan personen uit andere landen. Ik ben echt half-Engels, en zou graag Engelse les willen geven in Seoul, is er een mogelijkheid tot een ander visum?
Ik heb een Engelstalige MA in Geschiedenis, en ben van plan een TEFL te gaan halen, dat hangt er natuurlijk van af of het allemaal mogelijk is. Ben net terug uit Korea, waar ik met mijn dansgroep een internationaal dansfestival heb bezocht. Was dus erg onder de indruk van het land en heb besloten om er wat langer te willen verblijven.
Klinkt goed, was ik even benieuwd naar. Van een leraar Engels in Seoul hoorde ik inderdaad dat je alleen uit native Engelstalige landen een E2 krijgt. Voor acht uur werken per week schijn je genoeg te verdienen om de hele week uit en uit eten te gaan… Misschien kun je een Engels paspoort aanvragen, aangezien je half Engels bent? Of je onder een ander visum kunt lesgeven waag ik te betwijfelen…
Ben een goed maand en een half op rondreis geweest door Korea en bijna elke dag bij een Engelse leerkracht/couchsurfer geslapen.
Overal is het zelfde liedje te vinden, je hebt weldegelijk een paspoort nodig van een land waar men Engels als moedertaal gebruikt (Groot-Brittannië, Amerika, Canada, Zuid-Afrika, Australië, Nieuw-Zeeland-vergeef me als ik er één mis). Wat je wel kunt proberen is om privé les te geven of te werken in een privé school! Maar dan zal je niet de prachtige voordelen hebben die verschaft worden aan officiele leerkrachten
Loon (wat ik nog kan herrineren):
2500usd
appartement gratis (prijs 400-1000eur/maand)
verzekeringen gratis
pensioensparen gratis (100eur/maand ongeveer)
vliegtuigtickets heen en terug naar land van herkomst gratis
Optioneel vliegtuigtickets gratis voor reis in vrije week
Gratis ski-pas als je in de buurt van een resort werkt
Oprotpremie :), bij einde contract (2000-4000usd)
etc …
Geen wonder dat de meesten een contract tekenen voor 1 jaar en meestal 2-3 of langer blijven!
Geef de hoop niet op, maar ik duim voor jouw dat je dat Engels paspoort kunt bemachtigen!