ik wil graag eind dit jaar voor een paar maanden naar Zuid Korea vertrekken. Nou kan je er eigk maar 90 dagen ‘gewoon’ heen op een toeristenvisum… maar het is me nu niet echt duidelijk geworden of je ook langer kan blijven of dat dit alleen maar kan als je daar een baan/studie hebt.
Weet iemand hier wat meer vanaf? Het gaat dus om een periode van 6/7 maanden, misschien dat ik er wel blijf maar in eerste instantie is het echt alleen om rond te kijken. Of heeft iemand misschien andere tips om dit mogelijk te maken? toch wel een opleiding daar doen, of vrijwilligerswerk…
ik ben nog heel erg aan het oriënteren maar ik zit momenteel vooral met dat visum wat dus maar voor 90 dagen is =)
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar toen ik er was heb ik wel wat meegekregen dat je inderdaad wel een baantje moet hebben om er langer te blijven en dus een werkvisum nodig hebt. Dus ik verwacht dat je problemen krijgt als je langer dan die 90 dagen op je toeristenvisum verblijft. Veel mensen daar gaan Engelse les geven, misschien is dat een idee?
Puur uit interesse: waar wil je naartoe, weet je dat al?
Seoul =) ik ben helemaal van de megasteden en Seoul lijkt me echt helemaal het einde!
en ik heb zelf idd ook aan lesgeven gedacht, maar ik had ook ergens gelezen dat het toch wel gewenst is dat je dan engels moet zijn of gestudeerd moet hebben… en nou heb ik wel een internationale opleiding gedaan, dat is toch anders. Dus vandaar dat ik andere opties moet vinden… t nare is ook dat als je een werkvisum wilt dat je die moet aanvragen vóór je gaat en ik wil dus wel eerst een paar maanden gewoon echt rondkijken en dan als t mogelijk is langer blijven… ik moet t allemaal echt nog goed uitzoeken haha
Tijdens mijn verblijf van 4 maanden voor mijn studie, heb ik een studentenvisum aangevraagd. Als je een studentenvisum hebt, mag je pas na 4 maanden werken. Ik denk dat je het beste een werkvisum kunt aanvragen.