Sinds kort zijn de regels van de IND veranderd.
Dit betekend dat als je je vriend uit Tunesie naar Nederland wilt laten komen met een MVV (Verblijfsvisum) dat hij de inburgerings toets in het Nederlands af moet leggen op A1 niveau.
Ik geef een (stoom) cursus Nederlands in Tunesie. Deze duurt 1 maand met eventueel een herhaling van 2 weken of 1 week net wat je wilt.
Verdere begeleiding met het voorbereiden van de toets. Hier komt ook het gedeelte maatschappij aan de orde.
Daarna nog (gratis) begeleiding via e-mail, chat en opgenomen toezending van geluidsfragmenten (in het Nederlands natuurlijk) indien nodig.
De cursus word gegeven in Sousse.
Aangezien ik ervan uitga dat de meeste mensen hun vriend niet zoveel naar Nederland kunnen halen of niet zoveel vakantie hebben om dit te doen.
Daarom heb ik iets in Tunesië opgezet en een cursus daarvoor ontwikkelt.
Wij hebben daar ook de beschikking over een computerlokaal waar les word gegeven.
De cursus begint in de maand augustus dit jaar (omdat dan veel mensen zelf vakantie hebben in Tunesië).
Een andere maand is natuurlijk eventueel bespreekbaar, maar dat ligt ook aan het aantal aanmeldingen.
De cursus vangt aan als 4 cursisten zich hebben aangemeld.
De cursus duurt 1 maand en er word elke dag een halve dag les gegeven. Elke dag bevat een groepsles, een lesuur via een computerprogramma (met luisteroefeningen) en verder les één op één, zodat de spraak goed geoefend kan worden. En maatschappijleer.
Wij geven deze cursus met zijn tweeën, Ik en mijn vriend, aangezien mijn vriend ook uit Tunesië komt kan hij alles in het Arabisch uitleggen en vertalen (wat handig is zeker in het begin aangezien nog niemand Nederlands kent natuurlijk).
En dus met zo´n kleine lesgroep krijgt iedereen de aandacht die zeker nodig is.
Elke dag worden huiswerkopdrachten meegegeven en de volgende dag gelijk behandeld.
Het is vrij intensief omdat men zo het beste de taal leert. Men moet doordrenkt met Nederlands worden om het zo maar te zeggen.
In de prijs is alles ingesloten, alle studiematerialen en de eventuele na-hulp via e-mail, chat nadat men de cursus heeft afgesloten.
Voor verder info mail naar [EMAIL=“arabic@zeelandnet.nl”]arabic@zeelandnet.nl
Groetjes,
Monique.