Als je voor je thaise vriendin een verblijfsvergunning voor Nederland wilt regelen, dan wordt er een examen Nederlands afgenomen. Het is weliswaar Nederlands voor buitenlanders, maar het vraagt wel enige kennis en ervaring om de test met goed gevolg af te leggen.
In Udonthani zijn wij woonachtig en geven sindskort Nederlandse les aan thaise mensen. Eventueel verblijf is mogelijk. Kosten die berekend worden zijn normaal. Voor meer info ga naar http://speak2me.realthailove.com
Mijn Thaise vrouw vindt het leuk om de lessen “Laura speaks Dutch” te volgen. Het zijn gratis podcasts o.a. te downloaden bij iTunes.
Overigens heeft ze geen belangstelling om zich in het koude Nederland te vestigen en ik ben er ook op uitgekeken…
Leuke reactie, maar voegt alleen niks toe aan mijn bericht. Het is nl bedoeld voor thaise mensen die wel naar nederland gaan, en de lessen waar je over schrijft zijn niet voldoende om de test te doorlopen. Helaas zeg ik er eerlijk bij, want wij zijn juist begonnen met lesgeven omdat er enkele scholen hier in de buurt zijn die voor te veel geld lessen promoten, zonder ook maar een leraar Nederlands te hebben. Gaat hen puur om de winst.
Helaas gaat het vergelijk met de Laura speaks Dutch niet op. Trouwens waarom heet de les niet “Laura leert Nederlands”?
Mijn Thaise vrouw denkt dat ik later, als ik oud en seniel ben, geen Thais of Engels meer versta. Daar bereidt ze zich op voor met “Laura speaks Dutch” en met een serie van Zwijssen: Lezen doe je overal (NT2 voor tieners).
Aandoenlijk, toch?