Wie kan mij helpen of wie kent iemand die mij kan helpen met het leren van Thais.
Heb tijdens mijn vakantie in mei jl een eenvoudige cursus met 3 cd’s en een apart boekje
"learning Thai"gekocht maar vind het toch praktischer om hulp te krijgen van een Thai of Thaise.
Moet wel woonachtig zijn in Midden Zeeland (bv Goes, e.o.)
Sawaddee khrahb.
Henk van Maurik
[EMAIL=“hvmaurik@zeelandnet.nl”]hvmaurik@zeelandnet.nl
voor wij medio 2008 naar Thailand vertrokken, heb ik enige tijd Thaise lessen gevolgd in een Thaise tempel in de gemeente Waalwijk, niet al te ver van de regio rondom Goes gesitueerd.
Ik weet niet of dit na al die jaren, nog steeds plaatsvindt aldaar. De exacte kosten toentertijd weet ik niet meer, maar ik vond het toen niet te duur.
Als ik mij niet vergis is de naam van deze tempel ‘The Buddharama Temple’ en in die tijd hadden zij een (vrij primitieve) website.
En nu ik toch ‘aan de lijn ben’ over het onderwerp Thaise taal:
Is er iemand op dit forum die bekend is met iemand die les kan geven in de Thaise taal in het stadje Trang of omgeving?
Ik zou zeer verguld zijn om te vernemen, dat hier zo iemand is.
Tot nu toe is het mij niet gelukt, om - bijvoorbeeld ook niet middels vragen hierover rechtstreeks aan (Engelse) leraressen/leraren op scholen hier in de omgeving.
je hebt gelijk, ik reageerde op de vraagsteller gezien hebbende de datum van de voorgaande reactie, zonder naar de datum te kijken waarop de oorspronkelijke vraag gesteld werd. Daar wel naar kijken zou slimmer geweest zijn.
In Trang en directe omgeving is niet echt sprake van een serieuze toeristenindustrie, maar ik zal, zoals je adviseert, de komende tijd zo hier en daar eens nagaan, of ik daar meer geluk heb, bij het zoeken naar een gekwalificeerd iemand voor het geven van Thaise les (lezen, verstaan en spreken).