Hey allemaal.
Ik ben op zoek naar een thaise cursus of studie waar ik de Thaise taal kan beheersen.
Ik heb overal al gezocht en kan nergens iets vinden, het enigste wat ik te zien krijg zijn cd-roms en tapes en wat boeken waarbij je zelf aan de slag kan gaan. Dat werkt niet echt bij mij, en ik geloof ook niet dat je met wat software de taal onder de knie kan krijgen.
Weet er iemand anders misschien een plek of wat dan ook waar je thais kunt leren op een normale manier?
Alvast bedankt
ps: Zelfs ambassade weet het niet, en google brengt me ook niet ver
zoek es bij thaitrainer111 dit is een leuke cursus waar je ook de uitspraak kunt beluisteren de eerste 5 lessen kun je gratis downloaden en de rest tja
ook www.learningthai.com , en www.speakingthai.com zijn wel aardig om een beetje een idee te krijgen voor je weg gaat
Dankjewel voor de tip, maar ik bedoel eigenlijk wat anders. Op die sites ben ik ook geweest en heb er wel wat van geleerd. Maar het is niet voldoende om de hele taal te leren zoals je engels of duits krijgt op school. Die sites zijn meer om wat basisdingen te leren voor vakantie’s en rondreizen.
Maar een meer intensievere cursus waarbij je uiteindelijk de gehele taal zult kennen kan ik nie vinden.
In iedergeval bedankt, zal die eerste 5 lessen toch ff downloaden.
Het beste is natuurlijk om het ter plaatse te leren, dit gaat het snelst. Aangezien de uitspraak van het Thais errug moeilijk is, is dit echt de beste mogelijkheid. Er zijn woorden die vrijwel hetzelfde geschreven worden, maar als je het op de verkeerde manier uitspreekt, betekent het iets heel anders. Sommige woorden hebben 5 betekenissen, afhankelijk van de uitspraak.
In bijv. Bangkok zijn genoeg scholen waar farang cursussen kunnen volgen, varierend van enkele dagen tot enkele weken.
Hallo,
Ik heb persoonlijk geen ervaring hiermee, maar heb meerdere mensen gesproken die heel tevreden zijn over een Vertaalbureau, die ook les geeft aan kleine groepen. Dit is het Thaise Vertaalbureau Suwannaphoom; ze zitten op 2 plekken in NL, o.a. in Almere, geloof ik. Ik heb hun www-adres wel, maar niet meteen bij de hand. Probeer even te googlelen, en als je er niet uitkomt, moet je maar mailen.
Suc6
Edwin
Het beste om een cursus te beginnen, zoals ik het geleerd heb is:
Ben begonnen met de Phrase guide van de Lonely Planet, deze is Engels-Thais.
Staan ook de tonen bij hoe je ze moet uitspreken, met als vergelijking Engelse klanken.
Verders heb ik een goek gekocht met Thaise les, uitgelegd in Engels met 2 cds daarbij.
Als je dit een beetje onder controle hebt, zou ik af en toe losse boekjes kopen in Thailand. Erg goedkoop allemaal.
Ik heb inmiddels een boekje of tien. Ik spreek dan ook meer dan 50 procent Thais. En ik ben dan ook 16 keer in Thailand al geweest.
Want uiteraard de klanken horen in Thailand is nog mooier.
Ik schrijf alle nieuwe dingen ook op. Zodat als ik het vergeet het alleen nog maar een keer hoeft te lezen, en ik weet het weer.
Dit is natuurlijk voor iedereen anders, dat begrijp ik.
Met de cursus Thais van Rosetta stone lukt het zeker wel om de taal te leren.
Het gaat zelfs vrij snel. Via de pc met een CD-rom kan je zelfs heel goed een taal leren. Maar ga wel meer leren als alleen met deze cursus. Bij Talendomein hebben ze ook goedkopere Thaise cursussen, zoals een Talk now leer Thais met diverse vervolgcursussen.
ziet er leuk uit,ikzelf ben van het luie type,om les te gaan volgen buitenhuis,we zullen is gaan surfen,ivb:prijs en aanbod.Ik ben er van bewust dat je alleen slaagkansen hebt om in Thailand je plan te trekken,als je de thaise taal machtig bent.plastiek.
Dat hangt van je omgeving af. Maar je hebt ook de loodgieter of een keer een dokter nodig. En niet iedereen spreekt daar Engels of Fries;) maar schatje bovenstaande cursussen
doe je thuis achter de pc alleen of gezellig met zijn twee