Leren,Werken en Reizen

Hallo Allemaal,

Ik Februari ga ik 3 maanden naar Argentinie met Activity International. Ik ga het 8 weekse programma boeken dwz 4 weken spaans leren en 4 weken vrijwilligerswerk. Daarna wil ik nog 4 weken gaan rondreizen.
Ik ben me al een beetje aan het orienteren. Maar vraag me af of 4 weken wel voldoende zijn. (ivm de afstanden) Het lijkt me echt te gek om ook naar Vuurland te gaan. Maar het zijn allemaal wel enorme afstanden.
Zijn er mensen die hier ook geweest zijn? En hoe hebbben jullie dit gedaan? Heen of terug met binnenlandse vlucht? En weet iemand dan nog een leuke route?
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met het programma van activity international?

Ik ga voor het eerst zoiets ondernemen dus alle tips zijn welkom :wink:

Groetjes

Suzanne

Hola Suzanne,

Vier weken lijkt veel, maar is in Argentinie inderdaad helemaal niet zo veel. Een mooie rondreis vind ik altijd de midden-noord variant. Beginnend in Buenos Aires, naar Iguazú, Salta, Mendoza & Córdoba, terug naar Buenos Aires. Dit traject kun je goed doen met een combinatie van enkele vluchten en busreizen.
Naar Ushuaia is ook schitterend, echter het is een mijl op 7 om er te komen. Vliegen is de enige manier en als je daar dan toch bent kun je beter meer van Patagonie meepakken (Calafate, Bariloche, Madryn etc).
Oftwel, je kiest voor het noorden-midden óf voor het zuiden-midden. Als je alles wilt doen in vier weken zit je vooral veel in het vliegtuig…

Veel plezier met je programma, het is ook erg leuk om hier rond te reizen en de taal een beetje te beheersen.

groet
Jan

Hoi Jan,

Dank voor je reactie. Zijn de binnenlandse vluchten erg kostbaar? Het zuiden trekt mij toch wel heel erg.
Maar natuurlijk wil ik ook naar de Watervallen van Iguazu. Heb je tips voor een praktische route. De eerste vier weken heb ik 20 uur per week spaanse les. Dus een weekend trip naar de watervallen zou ook best kunnen. Althans dat bedenk ik hier in NL achter mijn pc. Maar ik heb werkelijk geen idee van afstanden en reistijden ed.

Groetjes Suzanne

Hola Suzanne,

In een weekend Iguazú doen met een bus kan in principe wel, trek er dan nog wel een extra dag bij en neem twee nachtbussen. Vrijdagnacht heen, maandagavond terug of zoiets. Dan heb je echt even de tijd om er van te genieten, beide zijdes van de cataratas te bezoeken en eventueel nog een excursie te doen in de jungle.

Voor een praktische route in het zuiden moet je denken aan bijvoorbeeld Buenos Aires, vlucht naar Ushuaia - over land via Chileens grondgebied naar El Calafate & El Chaltén - vlucht naar Bariloche (Aerolineas Argentinas doet die vlucht rechtstreeks), daar o.a. San Martín de los Andes, Villa Angostura en El Boslón bezoeken - bus naar Puerto Madryn voor het zeeleven (alhoewel dat in het najaar redelijk is afgelopen)… je kunt ook door naar Mendoza vanaf Bariloche met een nachtbus, terug over Córdoba en naar Buenos Aires…

Kijk maar, dit is een variant. Je zult sowieso enkele vluchten moeten nemen. Bijvoorbeeld de vlucht El Calafate - Bariloche kost vandaag voor februari 2010 € 143 (enkele reis). Duur? Goedkoop? Eén ding is een feit: deze reis over land doen is zeer tijdrovend, dus een vlucht bespaart je zo veel tijd dat de kosten niet opwegen tegen de tijdwinst.

Suerte & groet,

Jan