Lengte bedden camper/van

Hallo mensen,

Wij zijn van plan om een campertje te kopen in Perth. Hiermee willen wij van Perth naar Adelaid rijden. Vanaf Adelaid gaan we naar NZ. Dit is een flink eind rijden met de auto. De reden van om voor een camper te gaan is dat we dan geen overnachtingskosten (Hostels) hoeven te betalen en gewoon kunnen gaan en staan waar we willen. Nu heb ik al een aantal sites gekregen waar campers op worden aangeboden van veschillende prijsklassen etc met vaak een ruime omschrijving van de camper en welke spullen bij de prijs inbegrepen zijn. We zoeken een klein campertje in de prijsklasse van +/- aus $3500. Dus niet zo’n hele luxe…Maar echter weet ik niet of je relaxed kan slapen met z’n tweeën in zo’n camper. Ik ben namelijk 2m lang, wat langer is dan de gemiddelde persoon waarvoor de campers zijn gemaakt, dus ben ik bang dat veel campertjes te klein zullen zijn wat slaapcomfort aan gaat.

Dus is mijn vraag: wie heeft ervaring met lange tochten in een camper en welke camper geschikt is voor mensen met dezelfde lengte als mij (merk/ type…?). :slapen:

Hallo,

Mijn man in 1.86 en wij sliepen in een camper van britz deze is 1.90 meter lang mijn man had hier al wat problemen mee met slapen. Hij stak zeg maar uit.
Dus dit kan wel erg vervelend zijn. Wij hebben dit 2 weken gedaan wij waren er toen ook echt wel klaar mee.

Dank je Moira.
Ik hoop dat er toch campers zijn waar ik rechtuit in kan slapen. Veel mensen zeggen dat het zeer relaxed is een eigen campertje, maar het slaapcomfort moet niet te wensen over laten natuurlijk. Als we dan toch een auto kopen dan is misschien een gewone personen auto het handigst met daarbij een tent om in te slapen? Het is natuurlijk wel zo dat je veiliger in een camper ligt omdat je van de grond ligt en de deur op slot kan doen.

Greets, M & G

Hallo,

Ja ik vond een camper vervelend omdat het lastig is met parkeren in de grotere plaatsen. Campings zijn toch vaak ergens waar niet veel is. Dan heb je met een auto en tent wel het wat makkelijker. Wij zelf gaan binnenkort terug naar Australie en gaan dan met een auto stopjes maken bij motels dit bevalt ons vele male beter.