Wij zijn met Scoot van Sanur naar Lembongan gevaren en zijn ook door hen naar Dreambeach gebracht en toen we terug gingen hebben ze ons ook weer opgehaald en op Bali naar ons hotel gebracht, echt super geregeld. Ik had vooraf via hun website gereserveerd, een aanbetaling was niet nodig. Er zaten veel mensen met volledige bagage en koffers op de boot, daar hebben ze ruimte voor. Dreambeach ligt afgelegen (daarom is het er ook zo mooi), maar als je een restaurant belt komen ze je ophalen met een pickuptruck en brengen ze je later ook weer terug.
Bedankt voor de info.
Als ik op google maps kijk, lijkt het alleen net of dreambeach bungalows verder van het strand ligt, zo is het tenminste aangegeven. Een aantal andere accomodaties worden wel aangegeven pal op het strand. Er zijn bij dreambeach bungalows ook een aantal hutjes op het strand met strandbedjes toch? Nog een restauran dat je kunt aanraden op Lembongan, mooie locatie, lekker eten?
Hebben jullie nog een scooter gehuurd daar of is dat niet aan te raden ivm verzekering? Of kun je beter een fiets huren, aangezien het eiland niet groot is.
Ook nog naar Nusa Ceningan of Nusa Penida geweest toevallig?
Het ligt direct aan het ‘dream’ strand. Er liggen verder ook geen hotels in die baai. De hutjes zijn erg basic, maar wel mooi. Koud water uit de douche, maar dat is niet zo erg.
Een baai verder heb je wat vroeger Scallywags heette (heet nu anders, maar kan niet op de naam komen) aan Sunset Bay, daar kan je heerlijk eten en, de naam zegt het al, van de Sunset genieten!
Voor fietsen is het wel te heet denk ik, gewoon een scootertje huren (via de jongens achter de bar) en heel voorzichtig rijden, de wegen zijn erg slecht, maar er is echt nauwelijks verkeer.
Weten jullie wat de overtocht van en naar Lembongan minimaal kost?
Ik vind geen lagere tarieven dan € 40 p.p. voor een retourovertocht. Dit vind ik eigenlijk te duur voor een verblijf van 2 nachten.
Zwemmen? :hihi:
Wij hebben vorig jaar ook iets van € 40 pp betaald. Misschien kan je ter plaatste een deal maken, als je niet in het hoogseizoen zit. Of een visser charteren? Hoewel het denk ik wel even varen is (op ruwe zee) met zo’n smal vissersbootje…
Als je de vroege boot neemt (8 uur), is het maar 60.000 R, dus dat is nog minder dan 6 euro voor een enkeltje. De boot van 10 uur is volgens mij rond de 80.000 R
Kijk, dat is interessant.
Waar vertrekken deze boten vandaan?
De boten gaan vanuit Sanur. Wij kochten gewoon daar een kaartje rond half 8 's ochtends en binnen twee uur ben je dan op Lembongan. Je kunt ook met een speedboat (20 mins ofzo), maar daarvan weet ik de prijs niet uit m’n hoofd. Het is een heerlijk tochtje, dus ik kan je de langzame boot echt aanraden.
Kan je vertellen waar in Sanur? Het is daar zo groot…
Natuurlijk: http://wikitravel.org/upload/shared//thumb/3/36/Bali-Sanur-Map.png/300px-Bali-Sanur-Map.png ![]()
ah, bedankt. heb het opgeslagen. Ik herken het wel want heb 2x overnacht in hotel Puri Kelapa in de Jl Segara Aya (herkenbaar aan het beeld aan het eind v.h. straat aan het strand, Dat is aan de andere kant v.h. grasveld.
Zou graag weer bij Puri Kelapa overnachten maar het is in zeer korte tijd veel duurder geworden (missch. dat ik wat regelen kan) Maar ja, het wordt of Lembongan of Sumatra maar heb nog alle tijd om na te denken…
Ik ben momenteel op Bali en ik ben van plan om morgen de boot uit Benoa Harbour te nemen. Nu komen we dan alleen aan met koffers vanaf de boot. We hebben nog geen hotel, is het ver lopen om te gaan shoppen?
Cynthib dat klinkt heerlijk, wij hebben voor eind augustus ook 3 nachten geboekt bij Dream Beach Huts. Ik kan niet wachten, het is inderdaad niet goedkoop maar dat hebben we ervoor over, als we de foto’s bekijken, wat een prachtige locatie!
Wij gaan tevens ook nog een paar dagen naar de Gili eilanden, puur omdat we niet konden ‘kiezen’, tja…luxe probleem ![]()
hallo,
ook wij gaan eind augustus naar Lembongan. De planning is ongeveer om daar van 23 t/m 27 augustus te verblijven in Dream Beachs Huts om nog even lekker een paar dagen aan het strand te chillen en wat te duiken.
Hoe is het scooter huren/rijden op dit eiland? is er net zoveel politie die je constant staande houdt?
Je kunt eenvoudig een scooter huren. Voor een dag betaal je meestal 50.000 IR, maar als je hem langer huurt, kan het vast goedkoper. Er is vrijwel geen politie en het is er veel rustiger op de weg dan op Bali, dus het rijden is er veel relaxter.
M.b.t. prijzen: de prijzen op de website zijn de maximum-prijzen. Wij boeken nooit vooraf en komen ter plekke altijd bij het verblijf. Daar onderhandelen we dan voor 1 nacht. De prijs zakt dan altijd al. Als we vervolgens per nacht een leuke prijs hebben, zeggen we vervolgens dat we 3 a 4 nachten willen blijven en wat dan de prijs is. Ook hier krijg je meestal dan wel iets van korting op korting. Uiteindelijk zitten we dan meestal wel 25% onder de eerstgenoemde prijs. Je merkt ook vrij snel hoeveel bungalows er nog leeg staan en hoe meer er leeg staan, hoe fijner ze vinden als je ook daadwerkelijk daar verblijft. Het voordeel is ook dat je wat eet en drinkt naast het verblijf waar ze natuurlijk ook wat op verdienen.
Waar hebben jullie op Lembongan overnacht?
Op: nanukbungalows.com
Zie ook mijn eerdere post in deze rubriek (inmiddels op pagina 1).
Onderhandelen werkt het beste als je je niet op laat halen, want in dat geval ga je niet snel weg bij dat verblijf (er zijn geen taxi-auto’s daarzo). Wij hebben ons door 2 scootertjes weg laten brengen naar Nanuk’s en vervolgens die 2 gasten laten wachten. Als we er niet uit zouden komen met de prijs, dan zouden we ons naar de volgende laten brengen. We kwamen er in dit geval ook niet snel uit bij Nanuk’s en stonden op het punt om weg te gaan, maar kregen uiteindelijk toch de prijs die wij ervoor over hadden. Ik zie dat je per nacht nu 700.000 kwijt bent voor 1-bedroom-bungalow. Uit mijn hoofd betaalden wij vorig jaar rond de 450.000 per nacht voor 4 nachten. Voordeel was wel dat ze geen andere gasten hadden en het wel fijn vonden dat we langs kwamen.
Maar we hebben er ook 2 avonden gegeten en elke middag een paar biertje gedronken.