Nusa Lembongan

Wie kan mij adviseren.
Voor komende zomer hebben we een trip naar Nusa Lembongan gepland. Nu heb ik contact met Marlin Lembongan Cruiser, een fast boat naar het eiland. Hij biedt ons aan:
Dag 1

• land transfer to harbour in Sanur from Seminyak (9.30 AM)
  • Boat transfer to Lembongan (10.00 AM)
  • Exploring mangrove forest by traditional dug canoe with native guide
  • lunch
  • snorkeling trip by boat

27 July 2014

• Return by boat to Sanur on 27 July
  • land transfer to Ubud

Rate for 2 adults and 2 children (IDR 750,000 / IDR 562.500 per persoon) Total IDR 2,625,000

Omgerekend ca € 155 voor 2 volwassenen en 2 kinderen.

1. heeft iemand ervaringen met deze maatschappij
  2. Is het verstandig dit vooraf te regelen of is het leuker / voordeliger om dit ter plaatste te doen?
  3. Iemand enig idee of dit een goede prijs is?
    Bedankt!

Hoi ,

Ik ben in Maart nog daar geweest om te duiken .
Gewoon via booking.com een logie regelen en in Sanur vind je speedboten genoeg ( in verschillende prijsklasses )voor de oversteek

wij hebben gedoken bij Lembongan dive center dit was zeer goed

Greetings Jan

Ik kom bijna jaarlijks op de eilandjes Lembongan en Ceningan, maar ik ga altijd vanuit Sanur met de lokale boot en soms ook met een speedboot naar het eiland Nusa Penida (trouwens dit eiland is ook zeer interessant om te verblijven, vooral omdat het nog zo puur is, nog geen toerisme). Op dit eiland verblijf ik dan een paar dagen bij een lokale familie en met hen bezoek ik dan Lembongan en Ceningan, ze liggen allebei vlakbij Nusa Penida. Deze familie heeft ook een eigen boot (noodzakelijk voor de zeewierteelt) en zij hebben daar ook een stuk “zee” voor de teelt van zeewier. Zij vinden het altijd fijn, als er weer westerlingen bij hun komen logeren, maar…ze hebben geen guesthouse, je slaapt en eet gewoon bij deze mensen in huis. Zij doen er alles aan om het naar je zin te maken, en je komt dan op niet-toerische delen van Lembongan. Wil je wat meer weten over Nusa Penida, lees dan maar even iets op mijn site Actief in de Tropen: www.actiefindetropen.nl/nusa. Wees niet bang, er zit niets commercieels achter