We gaan in mei/juni weer lekker naar Bali en op aanraden van vrienden willen we ook twee dagen naar Lembongan. Op internet lees je hier en daar over Sunset Villa’s naast Sunset Bar nabij of op Dreambeach, maar ik kan er verder niets over vinden (geen website, geen contactinfo). Is iemand hier geweest of heb je een andere tip: graag! We willen trouwens rustig zitten, niet op zo’n strand waar overdag tientallen boten met honderden toeristen aanmeren. ± USD 100 per nacht. :dag:
Wij zijn afgelopen zomer op Nusa Lembongan geweest. Wij verbleven in hotel Nanook’s vlak bij Mushroom Bay. Het ligt alleen niet aan Mushroom BEACH, dus heeft geen last van alle dagjestoeristen.
Nanook’s is een stuk goedkoper dan $100,- (ik geloof dat wij 400.000 rp voor 3 nachten hebben betaald), het is kleinschalig (4 huisjes/hutjes), zwembadje en ongeveer 100 meter van een rustig, wit strand af. Wij hebben er een aantal keer helemaal alleen gelegen!
Oh sorry, ik kom er net achter dat ons hotel niet Nanook’s, maar Nanuk’s heet en we hebben 900.000 rp betaald voor 3 nachten.
Hallo Chris,
Bedankt voor de tip! Ziet er erg leuk uit en is inderdaad wat we zoeken. Hoe hebben jullie geboekt? In Kuta/Sanur bij zo’n reisbureautje of via de website. Hoe zijn jullie er gekomen (boot van het hotel/op eigen houtje)? En nog een laatste vraag; in Google Maps ziet het eruit of Dreambeach aan te lopen is, is dat zo? Alvast bedankt weer!
Groetjes, Cynthia
Ik vond ook dit nog op internet:
http://www.dreambeachlembongan.com/
Heb gemaild en de kosten zijn € 50,- per kamer per nacht. Op tripadvisor staan 3 slechte recensies voor dit hotel, maar aangezien mensen liever zeuren dan positief zijn wil ik dat best met een korrel zout nemen en heb het hotel nu gevraagd om een lagere deposit (is nu € 50,-, voor de helft wil ik best een risico nemen) en ik kan natuurlijk de receptie van het hotel in Tuban waar we verblijven vragen de manager van Dream Beach Huts te bellen en om een herbevestiging te vragen voor we op de boot naar Lembongan stappen. In het ergste geval zijn we 25 euro lichter (betaling is via Paypall en ik geef hoe dan ook geen creditcard gegevens door). Maar het zou natuurlijk helemaal een geruststelling zijn als iemand hier wel eens geweest is of er een kijkje heeft genomen ![]()
Hallo Cynthia,
Wij hadden het hotel niet van te voren geboekt. Wij zijn op eigen houtje vanuit Padangbai met een vissersbootje naar Nusa Lembongan gegaan. Daar stonden aan het strand een aantal mannen die ons met een brommer (tegen een kleine vergoeding) naar verschillende hotels hebben gebracht. In eerste instantie wilden wij ook naar Dreams Beach, maar het hotel daar vonden wij te duur. Wij zijn op aanraden van de “brommermannen” naar Nanuk’s gebracht. Dit hotel was een stuk goedkoper (wel afdingen!) en eerlijk gezegd vond ik dat strand wat op 100 meter lag mooier en vooral rustiger dan Dreams Beach.
De terugweg van Nusa Lembongan naar Sanur hebben wij met de publieke boot gedaan. Dit was prima te doen.