Wat goed nieuws!
Gefeliciteerd! whihoo!
Volgens mij kun je militaire dienst officieel NIET afkopen. Wat niet wegneemt dat er zoveel mensen corrupt zijn, dat zelfs dat misschien nog wel te regelen valt.
misschien een beetje een laat bericht op dit onderwerp, maar ik had een vraagje.
ik ga in Februari trouwen in Egypte, mijn vriend kan opgeroepen worden voor de legerdienst aangezien hij klaar is met zijn school. hij zegt dat die niet het leger in hoeft te gaan als hij met een vrouw ‘buiten’ Egypte is getrouwd en dat aan kan tonen ?
weet iemand hier meer van ?
Groetjes Anouk
Weet iemand mij te informeren als je Egyptische partner in militaire dienst zit of hij verlof krijgt om zijn familie te bezoeken? Hij is 2 maanden geleden opgeroepen en heeft nog geen verlof gehad. Wij willen onze familie en natuurlijk ook mijn partner bezoeken in Egypte. Weet en van jullie als je ervaring hier mee heb hoeveel dagen verlof je las militair recht op heeft?
Is afhankelijk van zijn rang en positie in het leger. Behalve mijnheer zelf, zal zijn familie de eerste zijn die geïnformeerd is.
M P bedankt. Ik weet nog niets hierover. Mijn toekomstige man, ja we hebben plannen om deze zomer nog voor de formaliteit te trouwen. Maar mijn partner zit nu net 2 maanden bij het leger en staat nu op een militaire post vlak bij het Tahrir plein. Hij is dus recent opgeroepen om zijn dienstplicht te vervullen en gaf mij aan dat dit 2 jaar gaat duren. Hij is 29, wordt volgend jaar 30.
Wat ik heb begrepen is dat als je een bepaalde tijd in het leger zit ook verlof krijgt en neem ik aan ook voor een huwelijk (een week ongeveer) Alleen weet ik niet hoelang dit is. Want we willen in Cairo trouwen waar hij gelegerd is en daarna vertrek ik weer naar Nederland om weer aan het werk te gaan. Weet jij hier meer van? Zou het op prijs stellen om meer hiervan te weten want zijn ID ( hij heeft nog geen paspoort) heeft het leger nu in bezit en ook zijn telefoon. Nu krijgt hij weer telefoon door de weeks zodat ik hem kan bellen vanuit Nederland. Ik wacht wel wellicht op antwoord. Bedankt!
Ik weet er niet genoeg van, vrees ik. Het feit dat hij twee jaar in dienst moet en geen paspoort heeft zou kunnen wijzen op een lage rang en status, je krijgt dan een soort leertraject. Ik vrees dat je van hier uit weinig wijzer zult gaan worden. Er zijn al weinig zekerheden in dergelijke procedures daarginder, als je dan ook nog weinig mogelijkheden tot communicatie hebt, dan rest er niks. Er bestaan daar geen uniforme procedures die voor iedereen gelijk zijn. Het is in veel zaken een kwestie van (lang) afwachten, en vele pogingen om zaakjes te regelen. Als je arm en laagopgeleid bent, kun je 't dikwijls wel vergeten…
Iemand een laatste update hoe het werkt. Man woonde jaren in België (gehuwd in België met mij, en samen Belgisch kind, F-kaart enz) Had al die tijd vrijstelling tot 28jaar en nu (door aantal zaken opgeroepen zicht te laten ‘tonen’ terwijl hij daar een paar maanden op bezoek was. Ik dacht altijd dat gehuwd zijn met buitenlandse genoeg was om ‘onbetrouwbaar’ te zijn, volgens hen, voor t leger.