Ik vertrek over 2 weekjes naar Zuid-Amerika. Eerst ga ik een maand spaans leren in Cuzco en een maand vrijwilligerswerk doen daar in een weeshuis. Daarna hoop ik de rest van het land (of landen) te ontdekken. Alles is al geregeld via de organisatie Travel Active. Ik vraag me alleen af of er mensen zijn van mijn leeftijd die ongeveer dezelfde plannen hebben. Als ik vertrek ben ik net 18. Ik hoor vaak dat de leeftijd weinig uitmaakt etc. en dat geloof ik ook allemaal wel, maar t lijkt me toch erg leuk om leeftijdgenoten te ontmoeten.
Wie gaat er ook in de periode van oktober - april (03/04) richting Peru en Bolivia of heeft er ervaring met reizen als meisje op je 18e?
Wat een domme reactie! Je weet schijnbaar niet waar je het over hebt…
Josine, heel veel plezier in Peru - hartstikke goed dat je vrijwilligerswerk gaat doen. Je zult een super tijd krijgen, echt!
Groetjes!
Ik merk dat je best zenuwachtig bent om te gaan, nou das wel logisch hoor, maar niet echt nodig. Toen ik 18 was (nu bijna 21) ben ik voor een jaar naar Panama geweest (tussen Costa Rica en Colombia). Dit zonder echt rede. Ik ben daar naar de universiteit geweest en later heb ik muzieklessen erbij genomen. Als je daar eenmaal woont gaat het Spaans helemaal vanzelf. Ik sprak geen woord toen ik er naar toe ging. Nu spreek ik het vloeiend.
Aangezien ik er nog al hollands uit zie, met blond haar en blanke huid, kreeg ik nogal veel aandacht. Iedereen wil je vriend zijn, maar gelukkig op een goede manier.
Nou als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel van je. Je kunt me altijd een email sturen: oneyearpanama@hotmail.com