Ik ben 19 jaar en zou graag volgend jaar Februari/Maart 2011, na mijn opleiding Filliaalmanager/Ondernemer (MBO 4), een talencursus in Spanje volgen voor tussen de 3/5 maanden, ook zou ik er graag naast willen werken (Zo rijk ben ik niet).
Het liefst doe ik dat in Barcelona of Madrid, maar steden als Salamanca, Sevilla en Valencia zijn ook goed.
Zou iemand me willen informeren hoe ik dat moet doen en wat de kosten zullen zijn (Cursus, appartement etc.).
Ook zou ik graag verhalen/ervaringen meekrijgen van andere talengangers die mij zijn voorgegegaan.
Ik ken in Barcelona een hele goede taalschool (Version Original) die ook zeer betaalbaar is. Voor een avondcursus van 3 maanden, 4 uur per week, betaal je 225 euro (wellicht met het nieuwe jaar nu iets meer). Voor een intensieve cursus (die raad ik je bijv voor de eerste maand aan), betaal je - meen ik - maar rond de 500 euro voor 4 weken, 20 uur les per week.
Huur van een kamer verschilt een beetje met wat je wilt en wat je wensen zijn. Hoe minder wensen, hoe lager meestal de huur Hou ongeveer rekening met een huur van tussen de 300 en 500 euro per maand.
En dan een baantje vinden… bij een heel aantal callcenters kun je waarschijnlijk zo aan de slag (kijk even op mijn blog voor een bedrijvenlijst), maar reken niet op hoge lonen: als je je instelt op 1000/1100 euro netto per maand, zul je er niet ver naast zitten denk ik om mee te beginnen.
Voor meer tips over leven in Barcelona, kun je natuurlijk ook op mijn blog terecht!
ik heb ook een week les gevolgd en daarna 4 maanden stage gelopen op een talenschool in Granada. Zo ver ik het weet is het best moeilijk om werk te vinden.
Hier heb ik een kamer gehuurd (in een appartament met 3 meiden uit US) voor 180 euro per maand plus de kosten van electiciteit en water gemiddeld 60 euro er boven op. Dat was in het algemeen een best goedkope optie, want meestal zit je in Granada tussen 200-300 euro. Voor de cursus en prijzen kijk op www.inmsol.es.
Er zijn ook veel fitnesscentra hier, gemiddeld betaal je 100 euro per 3 maanden, maar er zijn ook parken en plekken waar mensen gewoon gratis kunnen sporten.