LED tv Nederland naar Kenia

gegroet,

ik zou graag mijn LED tv meenemen naar Nairobi, zou die daar gewoon werken met het stroomverschil daar?

Iemand ervaring mee?

groetjes

Marcos

stroomverschil is er niet , enkel Engelse stopcontacten en misschien een foute tuner(afstemming) voor Keniaanse zenders

dus gewoon meenemen?

je zou het mee kunnen nemen
hopende dat men bij douane niet moeilijk gaat doen,
als het nog bijna nieuw is wat ik aanneem, dan kan men invoerrechten proberen te heffen
een nieuwe TV is in kenya niet erg duur

niet duur?? dat is wel helemaal niet waar vergeleken met hier. plasma is goedkoop maar LED?
douane zal uiteraard laten betalen, het zou me verbazen als het niet was, de vraag is hoeveel?

Let op dat, heel veel geimporteerde apparatuur in Kenia speciaal aangepast is aan de onregelmatige stroomaanvoer, en dat veel “normale” apparatuur een veel kortere levensduur heeft … Aan electronische apparaten mag men voor $ 500 per persoon vrij importeren en in Kenia achter laten, daarboven moet betaald worden zover ik weet …

het is wel verstandig als je “luxe” electronica in kenia beschemd met
een piek beschermer
het apparaat zorgt ervoor als de stroom terugkomt (vaak met een hoge volt piek)
dat doormiddel van een tijdvertrager je je stroom met enkele minuten vetraging ook weer terug hebt
de volt piek is dan veelal verdwenen

veel kenianen gebruiken het dan ook om hun T.V en koelkast te beshermen

Ik heb vorig jaar september een aantal laptops en mobiele telefoons meegenomen naar Kenia via Mombasa. Was opzich geen probleem bij douane . Werd alleen achteraf voordat ik het vliegveld verliet aangesproken door beambte/agent (die blijkbaar door had wat er in de koffer zat) dat ik de volgende keer ook een laptop voor hem mee moest nemen. Laptops doen het na een jaar nog steeds goed, maar dat kan toeval zijn. (heb daar namelijk zelf verstoringen in de netspanning vernomen)
Waren overigens geen nieuwe laptops maar professionele twee jaar gebruikte laptops.

Laptopvoedingen hebben gewoonlijk een breed bereik van spanningen (bij mij van 100-240v) ,die zijn niet zo onderhevig aan spanningsschommelingen , ijskasten en airco’s zijn heel gevoelig voor overdreven op- en afschakelen van de spanning , wat in Kenia vrij normaal is .Een compressor die draait tijdens de spanningsuitval kan pas opstarten als de druk van het geperste gas weg is .Dit vraagt enkele minuten .Daarom die vertragingen die daar overal bijgeplaatst worden.