lastminute ?

hallo ik heb geen geld om nu al een ticket te boeken voor july , ik denk erover om een last-mitute ticket te boeken , het maakt niet uit of het nou 1, 2, 3 ,of 4 july vlieg. hoe denken jullie erover?

Hi Sander,

In de maand juli een lastminute; peakseason. Veel mensen die vrij hebben en ‘goedkoop’ het vliegtuig nemen naar hun bestemmingen. Ik heb nog nooit een last minute genomen, omdat ik 'n voorkeur heb voor zekerheid. Op het laatste moment het eea regelen is niks voor mij. Ik ben al chaotisch genoeg.

Lekker ruim van te voren het eea geregeld hebben met mn ticket die flexibel is (fullfare), en waar ik genoeg mee kan sleutelen zijn dingen die ik prefereer.

Ieder zn keuze…

Groetjes

Hallo bedankt voor je reactie , wat bedoel je met een fullfare ticket? kun je dan zelf bepalen wanneer je terug wil ofzo en zoja zijn deze duurder ?

Veelal zijn de goedkopere vluchten als eerste uitverkocht. Er zijn natuurlijk maar een bepaald aantal stoelen beschikbaar. Het maakt volgens mij niet uit via wie je dan gaat boeken. Je zult het bij alle operators tegenkomen, maar wellicht weet collega Dave hier meer over.

Fullfare, een ticket waar je zoals het woord het al zegt het volle pond voor betaald ed meer rechten aan kunt ontlenen. Vaak het duurste tarief op een sector/route, vaak een jaar geldig Veel RTW’s zijn ook fullfare als ze niet via conjunctions in elkaar zijn gezet maar dat is dan vaak veel prijziger, je kan makkelijk zonder kosten data veranderen bv bij stopovers, krijgt makkelijker je voordeel mits ook suitable met upgrades etc.

PS: grin Dave corrigeer me maar als ik het fout heb wat betreft de definitie van een fullfare…

Hoi,

Eigenlijk niks aan toe te voegen. Dank voor je hulp Vanua !
Zoals Vanua al zegt betaal je bij een full fare het volle pond, maar datum- en/of routewijzigingen zijn dan kosteloos toegestaan dit i.t.t. de goedkopere tickets die vaak erg strenge voorwaarden hebben. Ook krijg je bij de full fare tickets vaak full refund als je moet annuleren. Op goedkopere tickets zitten altijd annuleringskosten.
De meeste reisorganisaties hebben speciale afspraken met een luchtvaartmaatschappij en hierdoor speciale tarieven. Deze tarieven liggen een stuk lager dan die van de full fares. Maar ook hier geldt: hoe langer je wacht met boeken, hoe hoger de tarieven zullen worden.