Last minutes seats op vlucht

Daar de ticketprijzen op dit moment de pan uit rijzen ben ik op zoek naar alternatieven. Ik heb al veel gegoogled maar weinig gevonden misschien kan hier iemand mij raad geven.

Mijn situatie is volgende: wij willen ergens in januari op reis voor ongeveer een dikke maand. Oorspronkelijke bedoeling wasThailand maar de vluchten zijn veel te duur. Nu is de bestemming niet heel belangrijk voor ons, zolang er maar avontuur is. Wij plannen sowieso nooit iets op voorhand. Dus zowel bestemming als vertrekdata zijn flexibel.

Nu heb ik ooit eens gehoord dat je naar de luchthaven kan gaan en dat je daar op 1 of andere manier de laatste lege zitjes op een vlucht van diezelfde dag aan een spotprijs kunt kopen. Bijvoorbeeld vlucht naar Peking heeft nog 50 vrije plaatsen en vertrekt om 15u, dan zou je om 12u nog tickets kunnen kopen maar aan last minutes prijzen.

Lijkt me zowel voor flexibele backpackers als voor de desbetreffende luchtvaartmaatschappij een win-win-situatie dus het zou me niet verbazen, moest het bestaan echter ik vind er geen info over.
Daarnaast heb ik eens gehoord dat er een soortgelijk systeem is waar je bijvoorbeeld op donderdagmorgen tussen 7 en 8u naar een bepaald nummer moet bellen om goedkope last minute seats te kopen op een bepaalde vlucht.

Beide systemen lijken mij heel interessant, heeft er iemand info over ?? Ik veronderstel dat er nog mensen zijn in ongeveer dezelfde situatie als de onze.

alvast bedankt

Hallo,

Waarom vlieg je niet vanaf Dusseldorf op Frankfurt die vliegtickets zijn erg goedkoop. Ik weet dat je zeer goedkoop met de trein naar die plaats kan gaan.
Ik weet verder niets over last minute dus daar kan ik je niet bij helpen.
Misschien vind je info op www.schiphol.nl

gr van Moira

Dat soort last minutes zijn erg zeldzaam en ik zou er niet op rekenen. Vliegmaatschapppijen willen niet een imago krijgen dat het mogelijk is om op het laatste moment een super deal te krijgen. Mijn ervaring is om goed de prijzen in de gaten te houden en boeken op het moment dat je een prijs ziet die voor jou acceptabel is. Probeer ook eens LTU vanaf Dusseldorf

Waarschijnlijk was er wel zo’n systeem maar het kan best zijn dat ze het weer hebben opgeheven. Ik weet wel dat mensen die bij KLM heel goedkoop last minute kunnen vliegen. Als dan het vliegtuig niet vol is dan mogen ze voor 25 procent van de normale prijs mee.

gr van Moira

Emirates in Jan €640,vanaf Dusseldorf,tussenstop van 3 uur op heen en terugreis in Dubai.

of emirates 480 euro heen 3 uur stop , terug 8 uur.

Nou dan liever een tiket vanaf schiphol ik heb ze gezien voor onder de 500 euro incl alles. Wel met tussenstop.

Onder de 500 euro ??? Met welke maatschappij dan ? Ik weet dat alleen Finnair af en toe erg lage prijzen heeft, maar verder kom ik tickets vanaf AMS naar BKK onder 500 euro niet tegen…

Ik heb ook DUSseldorf uit de hoge hoed gegoogeld, LTU, rechtstreeks, geen verzorging (= eten/drinken). Dat was, nu pas geboekt - en vliegen tweede helft van december! - verreweg het goedkoopst. (Dusseldorf is voor mij verkeerstechnisch ook makkelijker te bereiken.) Via www.vliegtarieven.nl
Al vind ik voor veel andere reizen mobissimo.com en orbitz.com vaak het beste uit de bus komen.

Oh ik zie u dat jij die vliegtarieven site ook hebt, dave.
Mag hier en off-topicvraagje, kevin/dave??
(antwoord ja, hoor ik)
Wel goed en bewijsbaar trouwens doorgegeven maar m’n kleinZOON kwam op het E-ticket als vrouw/meisje terug.
Is dat een probleem of is het voldoende wat aan het kapsel van de zesjarige te doen?
A.

Hoi Kevin,

Ik werk zelf op Schiphol maar dit systeem is er vroeger wel geweest heb ik begrepen. Helaas bestaat dit tegenwoordog niet meer maar dat is eigenlijk ook wel logisch, want dat zou betekenen dat iedereen wacht tot het laatste moment met het kopen van tickets. Er zijn op Schiphol ook een aantal "last-minute"balies maar dit gaat meer om pakketreisjes tegen lage prijzen. Dit betekend echter niet dat je a la minute op vakantie kan er gaan toch wel weer 1 a 2 dagen of meer overheen voordat je op vakantie gaat.

Hoop dat je hier voldoende info aan hebt.

Groetjes Sanne