Last minute tickets vs. round the world ticket

Hallo Allemaal.

Ik ben Tamara, bijna 22 jaar oud en van plan om volgend jaar op wereldreis te gaan.

Mijn plan is om een hoop verschillende landen te bezoeken.
(China, thailand, malaisië, australië, nieuw zeeland, canada, amerika, afrika en egypte.)

Een round the world ticket is lastig plannen, ik wil beginnen met de transmogoliË express maar vaak moet je vliegen over de verschillende continents grenzen.

Heeft iemand ervaring met een wereldreis op last minute tickets?

Last minute bestaat tegenwoordig niet meer. Als je pas op het laatste moment boekt ben je vaak duurder uit. Het is het beste om gewoon je ticket een halfjaar van te voren te boeken en inderdaad ik zou alleen een around-the-world ticket nemen als je ook daadwerkelijk meerdere continenten aan gaat doen.

En wat ook erg belangrijk is: Wat is het budget? Hoe meer je gaat vliegen, hoe duurder het wordt.

Last minute bestaat niet meer?

Dus als ik nu naar schiphol zou gaan zou ik nergens een kaartje kunnen kopen? Ook niet in andere landen?

Je, kan het wel doen maar je bent eerder duurder uit dan goedkoper.

lastminute tickets zijn idd vaak net zo duur of duurder dan tickets die je vroeg hebt geboekt, ik zou in azie en om van azie naar australie te vliegen kijken bij air asia een prima low cost maatschappij, echter als je dit doet let dan wel op dat je bij hen 15kg bagage het, voor meer moet je dan weer bijbetalen

Oke, dankjewel!

Wel jammer dat je het goedkoopste ver van tevoren moet boeken. >>> Kun je niet je reisschema makkelijk aanpassen.

Nog los van de prijs: meer en meer landen eisen een bewijs dat je het land ook weer verlaat, voordat je het land uberhaupt in mag. Reizen met enkeltjes is voor veel landen niet meer mogelijk.

Ik wil wel aangeven dat dit vooral geldt voor internationale vluchten. Vliegen binnen china bijvoorbeeld kan wel later geregeld worden. Dan kan je gewoon 2 weken met tevoren regelen.

Maar ik zag dat je eerst naar azie en australie wilt doen. Je kan natuurlijk ook een gewoon het openbaar vervoer gaan. Ik heb bijvoorbeeld 8 maanden in azie gereisd. Dit heb ik haast alleen maar gedaan met openbaar vervoer.