Last minute Nepal

Hallo Medereizigers,
Ik heb te horen gekregen dat ik vanaf woensdag vakantie heb for minimaal 3 weken. Zoals het nu uitziet vlieg ik vrijdag(25 Oct) of zaterdag(26 Oct) naar kathmandu. Omdat ik dit ook weer zon laast minute reis is heb ik geen tijd om te plannen en daarom vraag ik klein beetje jullie hulp. Graag zou ik een tour willen doen, die onder andere naar de Mt. Everest base camp gaat. Denk zon 21 dagen dat ik kan besteden in nepal.

Welke tour operarot raden jullie me aan? Heb al Killroy en visitnepal.wix.com gemaild voor prijzen en boekingen, nu ben ik aan het afwachten for een reply. Kan helaas niet bellen van de plek waar ik nu ben.

Moet je een paar dagen wachten in Nepal voor dat je permits binnen zijn of kan je gelijk de volgende dag na aankomst aan de tour beginnen ( als je bij een tour operator hebt geboekt? )

Slaap je meeste tijd in een tent? Wat moet/kan je meenemen? Ik heb gelezen dat paar fleece truien en softshell genoeg is? Of zal ik ook een echte winter jas kopen?

Hoop snel wat te horen, Groetjes

Wij (www.snowleopard.nl) hebben een last minute naar Everest BC die 1 november start (de tocht zelf). 23 november ben je dan weer in Kathmandu. Er zit altijd wel enig regelwerk aan vast, entree Sagarmatha NP en vooral je ticket naar Lukla. Normaal kan een Tour Operator dat van te voren voor je regelen, of zodra je er eenmaal bent nog even snel.
Wij slapen in tenten. Laatste keer dat ik er was was het eind oktober en in Lobuche al -20. Dan zijn "een paar fleece truien"aan de frisse kant. Al heb ik eerlijk gezegd nooit meer bij me dan een jas met fleece die ik er uit kan ritsen. Een self infaltable matje moet zeker mee, die matjes die je mee krijgt op een tocht isoleren niks en dat is knap koud!