Niet meer up-to date
Hey Sophie,
Nepal is een echte aanrader. Ben eind vorig jaar voor een maand geweest en heb oa The Annapurna Cicuit gedaan. Gewoonweg schitterend. Zou wel willen terug gaan om Everest Base Camp te doen en het zou wel leuk zijn om dit met een reisgenoot te doen, maar je zoek iemand van jouw leeftijd dus val ik uit de boot want ben 39, doch jong van geest.
Indien je graag wat info wil of adressen van mensen terplaatse ( gids,drager…), laat maar weten. Ik wil je met plezier helpen.
Groetjes,
Roel.
Hoi Roel,
Wanneer zou je naar Nepal willen voor Everest Base Camp trek? Ik zit erover te denken om najaar 2009 (oct, nov of dec) te gaan. Dat is nog ver weg, maar ik ben net terug van een trekking in Zanskar, dus nu nog effe niet.
Ik zou zonder gids of dragers willen gaan, van lodge naar lodge. De route over Cho La naar Gokyo trekt me wel.
Btw, ik ben 37 jaar.
Gr, Bob
Hey Bob,
November is de beste tijd om te trekken in Nepal, open lucht voor de mooie uitzichten en een aangename temperatuur om te wandelen.
Wat mij betreft is een gids en drager geen overbodige luxe, zelfs als je van lodge naar lodge trekt. Je rugzak wordt er een stuk minder zwaar door en je gids kan meer geregeld krijgen bij de lodges of onderweg indien er zich iets zou voordoen.
Kheb nog contact met de gids die ik toen heb leren kennen en het is mogelijk om hem rechtstreeks te boeken. Dat spaart aardig in de kost.
De route die je voorsteld ga ik eens bekijken, had zelf ook een route in gedachten maar alle nieuwe ideen zijn welkom.
Groetjes,
Roel.
Hoi Roel,
November is qua weer inderdaad ideaal, alleen is dat (op oktober na) ook de drukste tijd. File-lopen naar Everest Base Camp lijkt me wat minder. Zie onderstaande foto met bezoekers aantallen voor het Everest Khumbu gebied.
Mijn voorkeur gaat zeker uit naar oct/nov/dec, want dan is de kans op mooie uitzichten met kraakheldere luchten het grootst. Maar dan hopelijk net voor of net na de grote massa. Als dat mogelijk is.
Ik heb tot nu toe alleen maar trekkings gedaan met gids(en), paarden, kok en in tenten. Het lijkt me heerlijk om nu eens op eigen houtje te gaan (niet alleen, maar zonder ondersteuning) en het Everest gebied leent zich hiervoor. Ik ken ook een gids die uit de regio komt en waar ik goed bevriend mee ben geraakt, maar toch zou ik de voorkeur geven op zonder gids te gaan, meer op de bonnefooi.
Gr, Bob
PS: Bovenstaande foto komt van deze site met een mooi verslag en schitterende foto’s van iemand die een trektocht in het Everest gebied gedaan heeft.
Hoi Sophie,
Je voorstel lijkt me geweldig. Ik ben sportief en avontuurlijk aangelegd en droom ook al lang van een reis met de rugzak naar Nepal of Canada.
Ik ben een jongeman van 21 uit West-Vlaanderen.
Rondtrekken zonder vaste verplichtingen (maw. zonder reisorganisatie) moet echt fantastisch zijn…
Laat je iets weten?
Groetjes, Pieter