zomer 2015

Hoi,

Mijn naam is Manon en ik ben 24 jaar.
Ik ben van begin juli tot midden augustus in zuid oost azie te vinden.
Ik wil dan graag een trekking lopen in Nepal en zoek een reisgenoot.
Ik heb al annapurna base camp en mardi himal gelopen.
Ik sta open voor alles.
Ik ken eventueel al een goede gids maar vind het ook oke om naar andere opties te kijken.
Ik hoor het graag als iemand samen met mij een trekking wilt lopen.

Liefs Manon

Hi Manon,

Ik heb plannen om dit jaar naar Nepal te gaan als onderdeel van een wat langere trip naar ZO azie. Ben er nog nooit eerder geweest maar annapurna is mij aanbevolen door wat vrienden.

Mocht je interesse hebben om samen te gaan dan kunnen we wel een keertje van gedachten wisselen.

Groetjes,

Glenn

Hoi,

Ik heb annapurna al gelopen. Ik ben me nu aan het verdiepen in manaslu en tsum valley trekking.

Gr Manon

Hi Glenn,

Is het je al gelukt om een trekking partner te vinden?
Ik ben nog steeds op zoek namelijk.
Ben benieuwd of je plannen al meer vorm hebben gekregen.

Groetjes Manon

Hoi Manon,

Ik ben ook van plan om dit jaar naar Nepal te gaan en een trektocht te gaan maken! Ik heb dat nog niet eerder gedaan, maar de everest base camp trek sprak mij wel aan :slight_smile: In je berichtje schrijf je dat je in juli en augustus gaat, ik was van plan om in oktober te gaan in het verband met het regenseizoen. Is het ook mogelijk om in de zomermaanden een trekking te doen? Mogelijk kan ik ook in de zomer.
Ik ben benieuwd naar je reactie!

Groetjes Emma

Als je in oktober kan zou ik in oktober gaan, dan is trekking in alle gebieden echt super!
trekking in de zomer is ook mogelijk maar dan wel in maar een paar gebieden en die zijn helaas een stuk duurder.

Oké, bedankt voor de tip! Dan ga ik denk ik inderdaad toch maar in oktober :slight_smile:

Hallo Manon,
Ik reis deze zomer ook van half juli tot half augustus door Nepal! Ik wil ook graag een trektocht maken (ik zit aan +/- 10 dagen te denken). Ik had in mijn hoofd om de Annapurna trek te gaan doen en wil daar ook eigenlijk graag een reisgenoot voor zoeken. Ik zie dat jij de Annapurna trek al hebt gelopen dus waarschijnlijk zoek je een reisgenoot voor een andere trek. Ik heb verder nog geen ervaring met een bergtrek dus dacht dat de Annapurna trek dan het beste voor mij zou zijn… Wat denk jij daarvan? Ik heb ook geen idee hoe snel je daar ter plekke nog een reisgenoot kan vinden, of dat Nepal überhaupt een beetje een backpack land is… Ik zou het fijn vinden als je me daar ook iets over kon vertellen.
In ieder geval zitten wij op dezelfde tijd in Nepal, dus misschien is het wel leuk om wat meer contact te houden! En wie weet kunnen we dan ook in overeenstemming komen over een trektocht, haha.
Groetjes Sylvie

Dag sylvie,

Ik ben deze zomer ook van plan om naar Nepal te gaan. Ik ben echt een groentje met backpacken maar mijn visie voor wat ik precies wil lijkt aardig op die van jou. Heb jij al een reisgenoot gevonden?
Zelf ben ik een student die deze maand 19 word. Ik heb nog niks van mijn reis gepland en ook nog geen vliegtickets.

Birgit

Hey Birgit! Ik ben niet meer van plan naar Nepal te gaan, vanwege de chaos die de aardbeving heeft veroorzaakt… Die zal over twee maanden nog niet weg zijn :frowning:

De heritages sites zijn weer geopend
http://taan.org.np/news/2184-govt-officially-reopens-heritage-sites-for-visitors

en voor de trekking routes is dit mijn laatste informatie.
http://www.jagged-globe.co.uk/news/item.php?id=2792

Natuurlijk tref je een ander land dan je een tijd terug had gedacht, maar als Nepal nu iets nodig heeft is het het snel aantrekken van het toerisme.

Ik ben sinds 26 april in Nepal om een aantal trekkings te doen. Ik blijf nog tot half augustus. Als iemand nog een reisgenoot zoekt, laat het mij gerust weten. Ben net terug van Annapurna Basecamp, dus die doe ik niet meer. :wink:

Helemaal mee eens !

Ook onze Duitse oosterburen gaan daarom weer naar Annapurna…

Annapurna-Runde “intensiv”
Lodge-Trekking über den Thorong La, 5416 m,
mit Gletschersee Tilicho-Lake

Voor reisleid(st)ers naar Nepal , zomer 2015, veel nuttige informatie op onderstaande website,
maar hun prijskaartje, 2750 euro is wel erg hoog. En zie welke kosten bij die 2750 euro nièt zijn inbegrepen !

dat kan via ? HEEL WAT GOEDKOPER

Zo, zo, dure grappen! Dat kan inderdaad wel voordeliger :slight_smile:

Het eerste bericht ging er van uit dat je al in Nepal bent. De situatie op dit moment is dat er een tekort aan werkgelegenheid is en dat tot wel 50% afgedongen kan worden op georganiseerde trekkings. Wij hebben zelf een erkende gids gehuurd die al vanaf 1700 Nrs per dag beschikbaar zijn.