Over een paar dagen vertrekken wij voor een safari naar Kenia. Vorige week zijn wij daarom begonnen met het slikken van Larium. Uiteraard zijn wij op de hoogte van alle bijwerkingen. Malarone is niet te krijgen waar wij wonen (Abu Dhabi) en dus was larium de enige optie. Heeft iemand ervaring met larium en kan iemand mij vertellen wanneer eventuele bijwerkingen zich openbaren. Is dit direct na het slikken of kan dat ook een week later nog beginnen. Wanneer stopte de bijwerkingen na het slikken van de laatste pil.
De bijwerkingen van lariam veschillen van persoon tot persoon. Soms treden ze meteen op, soms helemaal nooit.
Jullie zijn vorige week al begonnen met slikken, en blijkbaar heb je nu nergens last van.
Ik heb een keer lariam geslikt. Dat was tijdens een langere reis door Azië. De eerste 5 maanden (!) heb ik nergens last van gehad, daarna had ik ineens de dag na het slikken van de pil erge hoofdpijn. Het duurde een week of 3 voordat ik het verband legde. Ik zat toen in een deel van Azië zonder muggen, en ik besloot te stoppen. De bijwerking verdween meteen.
zowel mijn zoon als ik hebben wat last van hoofdpijn en duizeligheid sinds vandaag. Maar daarbij moet ik zeggen dat mijn man vorige week niet lekker was, nog voor het slikken dus en er hier van alles heerst momenteel. Komt het dus door de larium of niet…?
Dat weet je dus niet. Ik zou niet meteen stoppen, zeker als iemand voor het slikken van de Lariam al klachten had, dan is de kans reeel dat het niet door Lariam komt.