Graag had ik geweten of het toegelaten is om een laptop in je bagage koffer te steken (goed ingepakt in bulgom en tussen kledij gestoken) en of dit echt geen gevaar opleverd voor de laptop zelf indien deze koffer door de X-stralen van de luchthaven moet. :vak01:
Hallo, met die vraag zit ik ook, dus ik kijk graag uit naar een antwoord:dag:
Dat mag, maar als hij kapot is als je je koffer opent is de luchtvaartmaatschappij niet verantwoordelijk.
Ik steek hem altijd in mijn handbagage. Ik moet hem dan wel uit mijn rugzak halen bij de controle, maar hij gaat ook gewoon door de scanner. Dus ik vermoed dat dat geen kwaad kan, vermits er bij mij nog alles opstaat.
De scanners zijn niet gevaarlijk voor je laptop, als je 'm meeneemt als handbagage moet ie trouwens ook door de scanner.
Je hebt wel een kans om je laptop nooit meer weer te zien. Een collega van mij had z’n fototoestel in z’n koffer gestoken en hij was er vakkundig uitgehaald, moeilijk om iets te bewijzen achteraf natuurlijk.
Bij mijzelf hebben ze een paar sloffen sigaretten uit m’n koffer gejat (ik denk bij het vertrek in Kiev). Koffer was op slot, en heb hem ook op slot teruggekregen, ze kennen hun vak ![]()
Toch maar opletten.
Vliegtuigmaatschappijen stellen dat ze niet aansprakelijk zijn als er iets gebeurd met dure elektronica als je die in de incheck-bagage stopt. Vandaar altijd in de handbagage meenemen.
X-ray zal de laptop niet beschadigen.