Laptop mee

Ben van plan om een kleine laptop aan te schaffen om te gebruiken op vakanties. om te internetten en mijn foto’s te bekijken en op te slaan.
Nu heb ik thuis al een abonnement en wil geen tweede afsluiten maar weet dus niet hoe dat in zijn werk gaat, een paar keer per jaar voor kortere periodes internet , bestaat dat?

Je hoeft geen abonnementen af te sluiten.

Thuis heb je inderdaad ADSL, mobiel internet kun je ook afsluiten, maar dat is enkel een optie voor binnen Nederland.

In het buitenland moet je op zoek naar een internet hotspot. Diverse hotels, (internet)cafés, restaurants, hostels, etc. bieden wel een draadloos netwerk aan met daarachter een internetverbinding. Soms moet je hiervoor betalen (kan vaak per uur, dag, week, maand), maar vaak kun je met een beetje extra zoekwerk een gratis netwerk vinden. Zeker in Noord-Amerika wordt internet vaak gratis aan klanten aangeboden (al dan niet na een gratis registratie), in Europa is het iets moeilijker te vinden, maar niet onmogelijk.

Volgens mij hebben ook in Europa vele hotels, appartementen en zelfs campings internet aan. Velen als een extra service naar hun klanten toe.