Ik vlieg eind februari terug naar huis vanaf KL en aangezien ik in Nederland een nieuwe laptop nodig ga hebben dacht ik dat het misschien voordelig zou zijn om deze in Maleisie of Singapore aan te schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan iemand bevestigen dat je de BTW bij vertrek vanaf een vliegveld terug kunt krijgen?
Volgens mij zijn de prijsverschillen tussen Nederlandse aanbiedingen en wat je in Maleisie / Singapore koopt te verwaarlozen. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat de Digital Malls waar je dit soort producted koopt de beste locaties zijn om afgezet te worden. In Singapore krijg je inderdaad belasting terug, van Maleisie weet ik het niet. Echter betaal je ook voor deze transactie geld.
Ik zou een laptop in Nederland in de aanbieding kopen, dan heb je ook lokaal een persoon om naartoe te gaan als er iets mis is.
Ben het eens met bovenstaande post. Mijn ervaring met elektronicaprijzen is dat Nederland zo’n beetje de goedkoopste van de wereld is.
Tijdje terug in elektronicamall Sim Lim Square (Singapore). Ik snoeihard pingelen en maar zeuren dat het in m’n eigen land goedkoper is. “Sir, you’re from The Netherlands!”
Lag op de grond van het lachen. Was ook knap, want ik zie er Aziatisch uit.
Inderdaad…mede door de slechte euro/ringgit (of SGD) verhouding is het veel beter om gewoon lekker in NL te kopen. Ik laat mijn familie zelfs producten uit Nederland meenemen naar KL omdat het hier zoveel duurder is.