Goedkope apparatuur Singapore?

Ik plaats dit bericht hier, in de hoop dat hij goed staat.
Wij gaan in september naar Cambodja en hebben een tussenstop op Singapore. Wij willen graag een samsung tab 2 kopen. Weet iemand of het in Singapore goedkoper is? Wij dachten zelf van wel, maar kunnen dit niet zo vinden op internet. Wellicht is iemand er net geweest en kan die ons hier meer over vertellen. Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten Suus

Wij hebben in februari een tussenstop gemaakt in Singapore, maar alles was veel duurder dan bij ons, op de terugweg hebben we gekeken naar een nieuw fototoestel omdat het onze kapot was gegaan, maar het was vele malen duurder als bij ons in Nederland.>>>

Singapore is inderdaad niet meer zo heel erg goedkoop. De euro doet het erg slecht, waardoor het verschil alleen daarom al nihil is geworden. Daarbij zijn Nederlandse webshops erg goedkoop. Verder kun je bij een vergelijkbare of iets goedkopere prijs in Singapore wellicht nog steeds ivm garantiebepalingen in Nederland kopen. Ook mag je officieel ‘maar’ voor €430 naar Nederland invoeren (nu weet ik niet hoe duur die tab is…).

Wel een voordeel is dat je in Singapore nog flink kunt afdingen, een nadeel is hierbij dat een westerse toerist er meestal niet zo heel veel vanaf krijgt, tenzij je de lokale taal en culturele trucs kent. Ook een voordeel is dat je de belasting (ik meen zo’n 8% aan GST) kunt terugvorderen bij de luchthaven…scheelt toch weer…

Je kunt zeker wel afdingen maar als je als toerist in een zaak binnen loopt dan gaat de prijs eerst een stuk omhoog, je bent dan nog steeds duurder uit. Veel zaken in Singapore hebben geen pricetags op hun producten en ik koop hier ook niets.
Bedrijven op Orchard Road moet je voor uitkijken, bijvoorbeeld in Lucky Plaza.

Voor apparatuur is het beste om in Nederland op internet te bestellen en niet te wachten tot je in Singapore bent. Andere redenen kunnen zijn: garantie van het product, je krijgt wel wereldwijde garantie maar bij een probleem zul je zelf naar de importeur moeten en bij apparaten zul je menu instellingen waarschijnlijk niet in het Nederlands aantreffen maar in de Engelse taal, veel mensen vinden dit niet prettig.

Gr. Frank

Allen bedankt voor de reacties!!
Nu weten we dat we niet hoeven te wachten tot we op reis gaan.
We hadden het ook alleen in het buitenland gehaald wanneer het echt veel voordeliger zou zijn. Maar nee dus, gewoon even in Nederland kijken.

Bedankt! :dag:

Overigens is men bij Funan Digital Mall wel verplicht om overal prijzen te noemen, wat hier in ieder geval tegen gaat dat je speciale toeristenprijzen krijgt. Op de bovenste (een van de bovenste) verdieping heb je een flinke IT winkel…ik koop daar nog wel eens dingen als externe harde schijven, usb sticks en geheugenkaarten. Accessoires zijn soms vrij goedkoop in Singapore :)…