Ipad kopen in China

Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om een goedkope Ipad in Beiijng te kopen.
Heeft iemand van jullie tips of ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!

Henk

De officiele prijzen voor iPad2 bij apple stores zijn 50-100 euro goedkoper dan in NL, afhankelijk van de versie. Als ze echt veel goedkoper zijn zou ik me er niet aan wagen. Ik heb rondgekeken in Beijing voor een iPhone 4, maar die was maar een paar tientjes goedkoper en er viel nauwelijks af te dingen. Blijkbaar heeft Apple een stevige grip op de prijzen. Accessoires zoals hoesjes en kabels kunnen wel spotgoedkoop zijn. Dan is het uiteraard letten op de kwaliteit en zoveel mogelijk afdingen.

Hier precies dezelfde ervaring als bovenstaand. Kan je beter gewoon in Nederland kopen.

Alles wat ze invoeren in China wordt zwaar belast, op fototoestellen, smart of I toestanden, computer enz. vergeet het, tenzij je een namaak wil kopen, wat ik gedaan heb en ja, de Samsung tablet uit Korea werkt goed maar blijkbaar is het een gokje, het kan evengoed dat de usb of iets anders niet werkt. Opletten is de boodschap.

Gewoon in “Nederland” kopen. Westerse merken als Samsung, Philips zijn bijna even duur.

Wil je het toch proberen bestaat de kans dat je een nep A-merk krijgt. Ga naar de vele electronica winkels in de winkelcentra. Zie je zelf hoe het aan toe gaat. Ik probeer al jaren (6 jaar) iets goedkoper in China te pakken te krijgen.

Tenslotte kocht ik een Philips wekkerradio, Made in China met een Engelse handleiding in een warenhuis. Hij was bijna even duur. Ik was hem vergeten uit Nederland mee te nemen. Kan gebeuren.

Let op dat de douane scherp kijkt wat je invoert in Nederland. Je kan zomaar door hen uitgepikt worden.

Gezien het minimale prijsverschil en of eea imitatie is lijkt het mij verstandig om in nederland te kopen,denk alleen maar aan garantie !

Douane nederland staat toe artikelen mee terug te nemen tot een totale waarde van euro 320 zonder dat er invoerrechten ed op geheven worden, lijkt mij wel verstandig om bonnetjes mee te nemen!

Het lijkt mij niet verstandig om voor meer als 320 € goederen in te voeren, het kan zijn dat alles dan belast wordt !!!

Het bedrag van de vrijstelling is € 430,-. Alles wordt alleen belast als één artikel een prijs heeft die hoger is dan de maximale vrijgestelde waarde.
Nakijken? Zie: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/voor_welke_goederen_hoef_ik_geen_belasting_te_betalen_krijg_ik_vrijstelling_van_belasting

Overigens eens met de anderen: Voor een klein verschil zou ik het niet doen.

Hallo,
Had ik vorige maand maar geweten dat ook die tarieven aan verandering onderhevig zijn en ook dat tabak, alcohol etc bij de reisbagage niet meegerekend worden bij het totaal in te voeren goederen .
Dus 430 € goederen niet bedoeld voor handel + accijnsvrij tabak , alcohol, parfum etc kan in de bagage meegenomen worden.
Veel consumenten electronica in China is ook na afdingen veelal niet noemenswaardig goedkoper en ook voor garantieclaims is China wel erg ver weg afgezien nog van toch wat moeilijke communicatie, toch?

.