Ik hoop dat er hier mensen zijn die ons kunnen helpen.
Wij willen graag in januari voor 1 à 2 weken naar Lapland voor een echt winters avontuur. Het lijkt ons leuk om daar een tocht met huskies te maken, te ijsvissen, rendier safari, iglo nacht of ijshotel en evt nog wat andere winteractiviteiten die in de omgeving te doen zijn.
Jammer genoeg hebben we nog geen reisgids gevonden en vinden we alleen maar georganiseerde reizen. Wij zouden graag alles zelf regelen, maar welke stad is het beste uitgangspunt (in Noorwegen, Zweden of Finland). Zijn er mensen op dit forumn die ervaring hebben met een winters avontuur in Lapland? En wie heeft goede adressen voor ons waar we excursies kunnen boeken?
Ik hoop dat er mensen zijn die ons tips kunnen geven.
Je reactie staat er wel al een tijdje, maar ik lees het nu pas. Ik hoop dat je er toch nog wat aan hebt.
Zelf ben ik voor een paar dagen naar Kiruna geweest en in Jukkasjärvi één nacht in het ijshotel (en de rest in de bijhorende bungalows) geslapen. Gewoon rechtstreeks bij het hotel geboekt, maar dat was wel al maanden op voorhand. En dan gewoon vluchten bij SAS. Ik moest overstappen in Stockholm en omdat de uren slecht geregeld waren, heb ik daar één nacht moeten overnachten, maar misschien is dat ondertussen veranderd (en het was wel leuk om ook Stockholm eens in de winter te zien).
Je kon, via het hotel ook o.a. hondenslee- en sneeuwscooter tochten doen (maar dat was wel duur, dus misschien kan je het goedkoper zelf regelen)
Hallo Tica,
ik ben zelf ook aan t speurenWeekend Oslo+wintersport in Hemsdal. Ik ben via allerlei sites mn eigen reis aant samen stellen. Begon bij accommodatie, vlucht via world ticket center, autohuur heb ik nog niet geregeld. Ze willen je allemaaln ANWBpakket leveren. Lekker veilig alles in een. Het lijkt mij dat je ter plekke van alles kunt regelen wbt excursies. Ik hoop datt je lukt, voor mezelf vind ikt ook wel spannend.
Groeten van Miranda