Ik ben Daniëlle, 21 jaar en ben op zoek naar iemand die met mij mee wilt naar Lapland (Noorwegen, Zweden of Finland). Een man of vrouw maakt niet zoveel uit, als hij of zij maar wel een beetje van mijn leeftijd is.
Wat wil ik doen?
Het Noorderlicht lijkt me heel leuk om in het echt mee te maken, daarnaast wil ik nog een huskytocht, sneeuwscootertocht, walvisspotten en ijsvissen. Zelf hoef ik niet elke dag uit eten, want zelf koken is ook een goede oplossing. Elke dag een activiteit hoeft niet, want lekker ontspannen of de omgeving verkennen is ook interessant.
Prijs?
Dat varieert behoorlijk per website. Zelf heb ik nog geen winterkleding en zag bij sommige aanbieders staan dat er kleding en schoenen bij inbegrepen zit. Maar als het een beetje all-inclusive is, dan ben je zeker wel tussen de 900 a 1400 euro kwijt. Maar uiteraard kunnen we dingen ook overleggen.
Wanneer?
Begin 2018 in de maand januari of februari.
Ik ben Niels, 28 aar en heb al wat ervaring met reizen.
Ik zie dat dit berichtje al een tijdje staat. Heb je inmiddels al iemand gevonden?
Ben je van plan om een georganiseerde reis te boeken?
Klinkt erg interressant!
Ik ben Bjorn, 22 jaar en ben voor mijn werk al enkele keren in die landen geweest.
Heb dus ook geleerd (met vallen en opstaan) dat je je daar, zeker in de wintermaanden, toch wel een beetje in moet verdiepen en voorbereiden.
Omdat ik er voor mijn werk ben geweest en het prachtige landen vind, wil ik zeker Noorwegen ook wel eens van een andere kant bekijken door er als toerist heen te gaan.
Hallo,
Ik ben van plan om na de kerst een weekje die kant op te gaan.
Het valt niet mee om iets te vinden, tickets zijn er genoeg, maar overnachtingen zijn echt heel duur. Via couchsurfing heb ik een aantal hosts benaderd, maar deze zijn allemaal weg met de kerst of kunnen geen zekerheid geven. Airbnb is nog een optie, maar in mijn eentje ook best duur. Ik heb vooral gekeken naar Tromso, maar ik ga nu breder kijken.
Misschien dat ik ergens anders nog een goedkope noorderlichtreis kan vinden.
Hebben jullie tips of iemand zin om mee te gaan? Dat is sowieso goedkoper dan alleen.
Het lijkt me ook leuk om inderdaad meteen een huskytocht te maken.
Dus als iemand zin heeft om rond de 26/27/28 dec te gaan tot 3/4 januari, let me know!
Groetjes Judith